روایت نوبخت از جزئیات اصلاحیه بودجه,می دانیم دخلی نداریم باید خرج آهسته تر کنیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه تقدیم اصلاحیه قانون بودجه کل کشور به مجلس گفت:کاهش هزینه های عمرانی و جاری دولت بهترین خدمت به اقتصاد است اصلاح قانون بودجه ۹۲ برای شفاف سازی و واقع بینی و تعادل مالی و انضباط تهیه و تقدیم مجلس شد

خبراقتصادی: نوبخت در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح قانون بودجه کل کشور برای شفاف سازی و واقع بینی و تعادل مالی و انضباط تهیه و تقدیم مجلس شد.

وی گفت: لایحه بودجه به صورت یک شور و پس از تعطیلات تابستانی مجلس رسیدگی می گردد و امیدواریم با نگاهی مشترک به بهبود وضع بودجه و واقعی کردن ارقام مجلس  و دولت همکاری داشته باشند.

نوبخت صد و پنجاه هزار میلیارد تومان را جزو ارقام مطمئنی دانست که دولت می تواند در سال ۹۲ تامین کند و در طرح های عمرانی و امور جاری هزینه کند.

وی دربارهٔ میزان یارانه ها براساس اصلاحیه بودجه امسال گفت: اصلاحات انجام شده تغییری در روند پرداخت یارانه های نقدی به مردم ایجاد نمیکند.

سخنگوی دولت  افزود: دولت همه تلاش خود را برای تحقق برنامه هایی که در صد روز اول کاری آماده کرده است انجام می دهد تا در گام اول با برنامه ریزی مناسب، روش و کار را برای بهبود معیشت و وضع اقتصادی مردم اصلاح کند.

نوبخت گفت: همانطور که قول داده بودیم قبل از بیستم شهریور اصلاح قانون بودجه را ارائه کردیم و برنامه های خود را برای سال نیز پیش از نیمه اسفند و در وقت قانونی تقدیم مجلس خواهیم کرد.

وی افزود: دولت هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد جز اینکه در زمانی که دراختیار دارد برای بهبود روش ها و وضع اقتصاد کشور و امور جاری و عمومی تلاش کند.

سخنگوی دولت جلوگیری از تورم را نمونه ای از ماحصل ملموس اصلاح قانون بودجه امسال دانست و گفت: در قانون بودجه پیش بینی شده بود که امسال ۲۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می گردد و به این میزان به دستگاههای مختلف اجازه داده شد تا هزینه کنند.

وی افزود: براساس عملکرد ۵ ماه قبل آنچه می توان از منابع تعیین شده بدست آورد بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و البته در اصلاحیه قانون بودجه پیشنهاد کرده ایم از منبع دیگری نیز به این منابع افزوده شود که درآمدها در سقف ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان تحقق پیدا کند.

نوبخت گفت: اگر مصوبه کنونی اجرا شود و دستگاهها ۲۱۰ هزار میلیارد تومان را هزینه کنند در پایان سال با کسری بودجه مواجه می شویم و برای پاسخگویی به تعهدات باید از بانک مرکزی استقراض کنیم که آوردن این پول پرفشار سبب افزایش نقدینگی و در نهایت تورم می گردد.

وی افزود: ما که معتقدیم نباید اشتباه های قبل تکرار شود و می دانیم دخلی نداریم خرج خود را باید آهسته تر کنیم زیرا در غیر این صورت منجر به تورم می گردد.

سخنگوی دولت میزان تورم را ۴۴ درصد دانست و گفت: این میزان تورم از کرات دیگر نیامده  و محصول همین تصمیم سازی ها و توجه نداشتن به واقعیات بوده است و باید با مردم صادق بود و وقتی علامتی داده می گردد که خطری ممکن است برای اقتصاد کشور پیش بیاید باید برای مقاوم کردن اقتصاد و استفاده عملی در اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

نوبخت افزود: صرف گفتن بعضی از آرمان ها ، تکرار پیشنهاد ها و رهنمودها و اهدافی که دراسناد فرادستی نظام است مشکل مردم را رفع نمی کند  بلکه مهم اینست که آنها را اجرا کنیم.

وی گفت: در اسناد فرادستی نظام تصریح شده است که بودجه باید منضبط و متعادل باشد و کسری پنهان نداشته باشد و آنچه که امروز در مجلس ارائه کردیم بودجه ای شفاف ومتعادل بود و باید قبول کنیم که بعضی از دستگاهها همچون قبل دیگر نمی توانندهزینه کنند و ای کاش این امکان را داشتیم که هزینه های بیشتری صورت می گرفت اما اگر ما هم رها کنیم مبادا که کسی مخالف شود به کسری بودجه ای منجر خواهیم شد که بعدها باید خسارت آنرا بپردازیم.

سخنگوی دولت افزود: این بهترین خدمت به اقتصاد در مدت کوتاه از منظر بودجه ای خواهد بود


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.