روایت های خواندنی درباره کربلا

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شخصیت و نهضت امام حسین­(ع) همیشه در کلام معصومین­(ع) وجود داشته است و عجیب آنکه حتی معصومین پیش از امام حسین(ع) نیز اشاراتی iبه این واقعه و سرزمینی که در آن عاشورا رخ داد، داشته‌اند.

به گزارش تفسیری مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ فارسیان قانجی در تازهترین نوشته خود آورده است:

شخصیت و نهضت امام حسین­(ع) همیشه در کلام معصومین­(ع) وجود داشته است و عجیب آنکه حتی معصومین پیش از امام حسین(ع) نیز اشاراتی iبه این واقعه و سرزمینی که در آن عاشورا رخ داد، داشته‌اند.

در این نوشتار تعدادی از احادیثی که  درباره امام حسین(ع) که در پایگاه اینترنتی آیت‌الله محمدتقی­ iبهجت آمده، منتشر می‌شود.

۱-حریم پاک

عن النبى(ص) قال:… و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمه و إنها لمن بطحاء الجنه.

پیامبر اسلام (ص) در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است و الحق که کربلا از بساط­هاى iبهشت است. (۱)

۲ -سرزمین نجات

قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعه التى کانت فیها قبه الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان.

پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى iبه خاک سپرده مى‏شود که iبه آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد. (۲)

۳- عشاق الحسین علیه السلام

قال على علیه­ السلام: هذا… مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان پیشهم ولا یلحقهم من کان بعدهم.

حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانى که نه شهداى قبل و نه شهداى آینده iبه پاى آنها نمى‏رسند. (۳)

۴-عطر عشق‏

قال على علیه­ السلام: واها لک ایتها التربه لیحشرن منک قوم یدخلون الجنه بغیر حساب.

امیرالمومنین علیه السلام خطاب iبه خاک کربلا فرمود: چه خوش‌بویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو iبه پا خیزند که بدون حساب و بى‌درنگ iبه iبهشت روند. (۴)

۵- ستاره سرخ محشر

قال على بن الحسین علیه­ السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامه کالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسه الطیبه المبارکه التى تضمنت سیدالشهداء و سید شباب اهل الجنه.

امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى میدرخشد و ندا میدهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان iبهشت را در بر گرفته است. (۵)

۶- کربلا و بیت المقدس‏

قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریه من تربه بیت المقدس.

امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.

۷- فرات و کربلا

قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس الله تبارک و تعالى…

امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و اولین آبى بودند که خداوند متعال iبه آنها قداست و شرافت بخشید.

۸- کربلا، کعبه انبیاء

قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.

امام صادق علیه­ السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که میخواهند خداوند متعال iبه آنان رخصت دهد تا iبه زیارت امام حسین علیه­ السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى iبه کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.

۹- کربلا، مطاف فرشتگان‏

قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملک فى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.

امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏ اى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که میخواهد خداوند متعال iبه او رخصت دهد تا iبه زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان iبه کربلا فرود آیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند. (۹)


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.