روایت پایگاه اینترنتی هاشمی از دیداری که داغ شد

۲۷فروردین۱۳،

«دعا کنید این بار سنگین به دوش فردی لایق سپرده شود و من هم مانند همیشه به عنوان سربازی کوچک از خیل مردم عظیم‌الشأن ایران، بتوانم همچون قبل باقیمانده عمر خود را در خدمت انقلاب باشم و مانند مشاوری امین تجربیاتم را در اختیار منتخب شایسته مردم قرار دهم.

انتشار یافتن سخنانی منسوب به آقای هاشمی در پایگاه اینترنتی های ضد انقلاب با عنوان اینکه “دیگر رهبری به من اعتمادی ندارد” جنجال بسیاری به پا کرد تا آنجا که بعضی شبکه ها نیز به تحلیل این سخنان پرداختند. 

اما پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در حاشیه نگاری دیدار استانداران اسبق کشور با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت های آنها در ابتدای گزارش که از آقای هاشمی خواسته بودند در انتخابات وارد شود، نوشت: 

صحبت میهمانان که تمام می‌شود. آیت‌الله رشته کلام را به دست می‌گیرد و قبل از هر چیز پاسخ تعریف‌ها را می‌دهند. «فعالیت‌های یکایک شما در دفاع مقدس و سازندگی از من ارزشمندتر بود.» آقای هاشمی با این پاسخ در واقع می‌گویند: «در خیمه اعتدال، کارهای بزرگ با همراهی همه میسر است.» پرچم اعتدال پرچم وحدت ملی است. با وحدت ملی هم نتیجه می‌شود، پیروزی دفاع مقدس و توفیق سازندگی. 

همه در حال مزه مزه کردن این جمله آخر بودند که آقای هاشمی نکته مهم دیگری می‌گوید: «این دولت هرگز به تنهایی قادر به این همه کارهای فراقانونی نبود.» مگر می‌شود قلب برنامه‌ریزی کشور را منحل کرد و آب از آب تکان نخورد؟ اطاق فرمان پول و اعتبار کشور را به کناری زد و هیچ مرجعی نگوید آقا چه کار داری می‌کنی؟ همه آن حمایت‌ها و همه آن نادیده‌گرفتن‌ها سبب شد که کار به وضعی که امروز می‌بینیم برسد. راه جبران مافات تنها از مسیر صداقت است و صداقت هم در بازگشت از اشتباه. 

آقای هاشمی در ادامه به نکته ظریفی هم اشاره می‌کند. شاید این حرف ربطی هم به انتخابات آینده داشته باشد. اشاره ایشان به کارکرد فراجناحی رئیس جمهور است. آقای هاشمی می‌گوید شخصیت رئیس جمهور در تشکیل کابینه فراجناحی بسیار مهم است. حتی اگر مجلس کاملاً جناحی باشد. یک رئیس جمهور فراجناحی و مقبول می‌تواند کابینه فراجناحی تشکیل دهد. نمونه‌اش هم در سال ۶۸٫ با تشکیل «دولت فرآگیر از ولایتی تا خاتمی.» 

آقای هاشمی اشاره جالبی هم به رابطه خود و رهبری در زمان ریاست جمهوری می‌کند. به هماهنگی کامل و بی‌نظیر با رهبری. به ۳ اصل صداقت، رفاقت و اعتماد کامل بین خود و رهبری. توفیق دولت سازندگی را در همین راستا ارزیابی می‌کند. آقای هاشمی می‌گوید «هماهنگ‌ترین دولت را با رهبری» داشتم. با خودم می‌گویم رهبر معظم انقلاب هم گواه این مطلب را در پایان دولت آقای هاشمی داده‌اند که فرمودند: «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود.» 

پایان جلسه مصادف می‌شود با تکرار درخواست مرسوم ماههای اخیر. یکی از میهمانان با صدایی بلند می‌گوید «آقای هاشمی منتظر خبر خوش حضورتان می‌مانیم تا قبل‌ها را جبران کنیم.» آیت‌الله هم با لبخندی مهربان می‌گوید: «دعا کنید این بار سنگین به دوش فردی لایق سپرده شود و من هم مانند همیشه به عنوان سربازی کوچک از خیل مردم عظیم‌الشأن ایران، بتوانم همچون قبل باقیمانده عمر خود را در خدمت انقلاب باشم و مانند مشاوری امین تجربیاتم را در اختیار منتخب شایسته مردم قرار دهم. دعا کنید تا شعار حماسه سیاسی امسال، به دست مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات با مشارکت سلایق مختلف به خوبی پیاده و اجرا شود و در حد شعار باقی نماند.»

منبع:جام نیوز 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.