روایت کوچ و گمنامی یک نسل بی سبب

اردیبهشت ۱۴۰۳

دفاع مقدس روایت کوچ و گمنامی و هم قدمی یک نسل بی سبب است که هشت سال دفاع مقدس را به پای همت طی نمود و به قاف شرق و افتخار رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در طول تاریخ هر جا که سخن از ایثار و شهادت به میان آورده لاجرم رد پایی از زنان ایثار گر وجود داشته تا آنجا که در بسیار از مواقع تاریخ به شهادت ایشان نیز شهادت داده است.

حال که عزیز ترین داشته های یک زن فرزند و همسر او می باشند چه زیبا و سرودنی است ایثار زنان با ایمانی که فرزند و همسر خود را در راه خدا می بخشند.

از ابتدای ظهور اسلام تا کنون حضور زنان دلیر و خستگی ناپذیر در صحنه ای مختلف، جهاد و ایثار و شهادت به عنوان یکی از عناصر اجتماعی و سیاسی رقم خورد و اینان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب از هیچ گونه یاری و مدد مادی و معنوی استنکاف نور زیر نور سالهای دفاع مقدس سالهای صبوری شیر زنانی است که با تأسی از آیه ای صبر، زینب کبری(س) توانستند نیمه پنهان حماسه شوند آنان گرچه از حضور در صحنه و خط مقدم معاف بودند ولی با آغاز جنگ، زنان شیر دل شهرهای مرزی کشور و شهرهای دیگر بودند که در هجوم ناجوانمردانه دشمن در کنار مردان خود با دشمن درگیر شدند و در این راه از خانواده و جان خویش مایه نهادند و گدازه های سرخ و سوزان حوادث هشت سال دفاع مقدس هرگز نتوانست پای ارادات آنان را در تحمیل مصائب بلرزاند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش نیمه پنهان ماه ویژه تجلیل از زنان ایثار گر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ارتقاءسطح شناخت جامعه نسبت به ماهیت و هویت زنان ایثارگر، ارج نهادن به روحیه ایثارگری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان از طریق تجلیل و تکریم را از مهمترین اهداف این برنامه ها دانست و اظهار داشت: در این همایش از اعضاء کانونهای بانوان ایثارگر محلات و خانواده های آنان تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: خانواده های معظم شهدا خصوصا زنان شهیده، بانوان جانباز بالای ۵۰ درصد، بانوان آزاده و خانواده هایی که بیشترین شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم نمودند از تجلیل شوندگان شاخص در این مراسم خواهند بود ضمن اینکه از بانوان رزمنده با سابقه حضور در جبهه به مدت حداقل ۱۲ ماه و همسران ایثارگران شاغل در شهرداری مناطق نیز قدر دانی خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری با بیان نقش آفرینی زنان در حوادث انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: خانواده و روایت پایداری دفاع مقدس ادامه داد: خانواده و روایت پایداری دفاع مقدس به حفظ، ترویج و اعتلاء فرهنگ ایثار و حفظ ارزش های شامخ بانوان در دوران پس از دفاع مقدس به عنوان محورهای موضوعی این برنامه خواهد بود.

معدنی پور در پایان خاطره گویی بانوان ایثارگر برگزیده منطقه را از دیگر برنامه های اجرایی امور بانوان به مناسبت هفته دفاع مقدس در مناطق عنوان و خاطر نشان کرد: به مناسبت این ایام از ۵ نفر از ایثارگران شاخص مناطق تجلیل و به بانوان دارای بیشترین شاخص ایثارگری که تاکنون مورد تقدیر قرار نگرفته اند هدایایی اهداء می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.