«روبرت کاپا، در عشق و جنگ» از شبکه مستند پخش می‌شود

قانون- مستند «روبرت کاپا، در عشق و جنگ» به روی آنتن می‌رود.

 

به گزارش ایسنا، مستند سینمایی «روبرت کاپا، در عشق و جنگ» به کارگردانی آلن میکپیس جمعه این هفته ـ ۳۱ شهریور ـ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مهمان برنامه «آنسو» خواهد بود و سپس با حضور محسن راستانی، از عکاسان برجسته دوران دفاع مقدس، بررسی خواهد شد.

این اثر بلند که محصول سال ۲۰۰۳ آمریکا است، یک مستند پرتره از زندگی «رابرت کاپا»، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عکاسان تاریخ است که عمده شهرت‌اش به خاطر عکاسی‌هایش در صحنه‌های جنگ و نبرد است. عکس‌های او در طول جنگ داخلی اسپانیا و جنگ جهانی اول مجموعه بی‌نظیری از تاریخ عکاسی جنگ را شکل می‌دهد و در پایان نیز در جنگ ویتنام کشته می‌شود.

فیلم به بررسی زندگی و آثار «رابرت کاپا» می‌پردازد. عکس‌های مشهور او در فیلم مورد نقد و بررسی و واکاوی تاریخی قرار می‌گیرند. جان مایه‌ی این اثر را تصاویر آرشیوی تاریخی از فضای زندگی دوره‌ی جوانی کاپا و همین‌طور نمایش عکس‌های ماندگار او تشکیل می‌دهند و همچنین دوستان، همکاران و خانواده «کاپا» راجع به زندگی، کار و روابط‌شان با کاپا توضیحاتی را ارائه می‌دهند.

همچنین تاثیر عکس‌های او بر سینمای جنگ نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به‌ویژه اینکه استیون اسپیلبرگ در سکانس ماندگار ابندایی فیلم «نجات سرباز رایان» از عکس‌های او در جنگ ساحلی را به صورت تصویری بازسازی کرده است.

«آنسو» با هدف پخش و معرفی آثار برتر جهان هر هفته ساعت ۱۶ به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.
 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.