روحانیت؛ مطمئن‌ترین کانال جلب اعتماد مردم / ارتباط دولت با روحانیت با حفظ جایگاه هر دو نهاد امری مبارک است

فروردین ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ارتباط دولت با روحانیت با حفظ جایگاه هر دو نهاد امری مبارک است، گفت: حل ابهامات و نشان دادن عملکرد شفاف دولت برای بزرگان و علمای روحانیت، اعتماد مردم به حکومت را جلب می‌کند چراکه مردم سخن علما را می‌پذیرند.

“حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ایجاد معاونت روحانیت در نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: روحانیت به معنای عام شامل ائمه جمعه و جماعات، مراجع عظام، همچنین حوزه‌های علمیه است و رابطه آن با دولت امری پسندیده به نظر می ‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه  ارتباط دولت با روحانیت با حفظ جایگاه هر دو نهاد امری مبارک است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی و به کارگیری شخصیتی متناسب در این جایگاه اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه این شخص باید با فرهنگ روحانیت، آشنایی کاملی داشته باشد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش مهم و اثرگذار ائمه جماعات در حل مشکلات مردم، بیان داشت: مجموعه مساجد، هیئات، نمازهای جمعه همچنین حوزه‌های علمیه نهاد مبارک روحانیت است و مردم به چنین نهاد عظیمی و فراگیری به چشم معتمدترین نگاه کرده و خط مشی خود را از آنان می‌گیرند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه فردی که در جایگاه معاونت قرار می‌گیرد، بایستی نظر بزرگان در امور روحانیت را به دولتمردان منتقل کند، تصریح کرد: تحقق چنین امری منوط به شرکت در جلسات دولت است، وزرا و مجموعه دولت باید ملزم به توجه نظرات روحانیون بوده و از اجرایی کردن دستورات لازم‌الاجرا کوتاهی نکنند چراکه نظرات مراجع کارساز است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل چنین معاونتی به انسجام وحدت ملی کمک خواهد کرد، بیان داشت: حل ابهامات و نشان دادن عملکرد شفاف دولت برای بزرگان و علمای روحانیت اعتماد مردم به حکومت را جلب می‌کند چراکه مردم سخن علما را می‌پذیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توافق‌نامه اخیر ژنو، اظهار داشت: در راستای این توافق‌نامه که امر بزرگی از سوی دولت بود، ابهاماتی ایجاد شد، بنابراین در انتقال واقعیت آن کانالی مطئن‌تر از روحانیت وجود ندارد، از طرفی روحانیت در جلب اعتماد مردم نسبت به دولت مؤثر بوده و هر سوءظنی به حکومت را برطرف می‌کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.