روحانی اصلاح طلب تمام معناست/ قفل های بسیاری در کشور هست که آزادی موسوی و کروبی آخرین آنها است

۱۶خردادماه،

به گزارش خبرنگار مهر حسن اکبری دبیر همایش های حجت الاسلام حسن روحانی در نشست خبری که امروز پنج شنبه در ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای عارف به نفع روحانی کناره گیری خواهد کرد یا نه گفت:  من دیروز در کنفرانس خبری به این سوال خبرنگاران پاسخ دادم. بخشی از این مسائل را در این باره می توانم بگویم و بخش دیگر را چون به مصلحت ائتلاف نیست نمی گویم.

وی با بیان اینکه گرایش های مختلف اصلاح طلبان تلاش می کنند بین روحانی و عارف ائتلاف انجام شود افزود: اصل ائتلاف مورد توافق است منتها شکل آن هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است ولی می توانم بگویم خبرهای خوشی در راه است که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

اکبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه همایش طرفداران روحانی شنبه با دعوت از چه گروه هایی برگزار می گردد گفت: این همایش از مدت ها قبل با کمک احزاب و جریان های حامی دکتر روحانی به ویژه حزب اعتدال و توسعه برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تلاش های وسیعی صورت گرفته تا این همایش در تهران و یک سالن چند هزار نفری برگزار شود که این نشان گر اقبال مردم به این کاندیداست.

رئیس ستاد استان تهران روحانی با بیان این که برای برگزاری این همایش مراحل قانونی طی شده است افزود: یک سری ناهماهنگی هایی پیش آمده که ممکن است به احتمال ضعیف برگزاری این همایش لغو شود. یک سبب فنی و تکنیکی دارد و آن ناهماهنگی ها بین نهادهای سیاسی و امنیتی برگزارکننده همایش است که تلاش می کنیم این ناهماهنگی ها رفع شود.

اکبری به شکل گیری انحطاط اخلاقی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در هشت سال قبل اتفاقاتی در کشور افتاده که از نظر اقتصادی فرهنگی و سیاسی کل ارکان کشور زیر سوال رفته است. که امیدواریم با انتخاب اصلح ما آقای روحانی شیب تند انحطاط اخلاقی از بین برود.

وی با بیان سبب دوم احتمال عدم برگزاری همایش روحانی اشاره کرد و گفت: به سبب این که برگزار کنندگان همایش سالن شهید افراسیابی خودشان کاندیدای شورای شهر می باشند اعمال نفوذ کردند و می خواهند مانع برگزاری همایش دکتر روحانی شوند.

وی ادامه داد: علی رغم این که فرمانداری مکاتبات معمول را انجام داده است هنوز نتوانستیم این سالن را در اختیار بگیریم چون شخصی که تصمیم گیرنده است می خواهد در همان روز با اعضای ائتلافش همایش برگزار کند این در حالی است که ما قبل از ایشان و حزبشان تمام روال های قانونی را طی کرده بودیم. این ها نمونه ای از انحطاط اخلاقی را در جامعه نشان میدهد.

دبیرکل همایش های روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا شما روحانی را اصلاح طلب می دانید گفت: واژه اصلاح طلب دو معنا دارد که در معنای قاموسی آقای روحانی اصلاح طلب به تمام معناست در این معنا اگر کسی اصلاح طلب نباشد دچار جمود فکری و تهجد می گردد. اما در معنای مصطلح اصلاح طلب بودن به این معنی نمی شود گفت روحانی اصلاح طلب است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آخرین نظرسنجی ها دربارهٔ آقای روحانی به چه شکلی است گفت: ستادهای دکتر روحانی در استان تهران و شهرستان ها در حد مقدور فعال است ولی چون مثل بعضی از کاندیداها در قدرت و ثروت نیستیم شاید کارهای تبلیغی ما بسیار به چشم نیاید.

وی با بیان این که سعی می کنیم کار ایجابی بکنیم نه سلبی افزود: در کشور ما کار ایجابی کردن بسیار خریدار ندارد ولی چنانچه شخصی یا جریانی را تخریب کنیم آن وقت همه شما را می شناسند و اقبال می کنند ولی چون ما هم قسم شدیم مسائل اخلاقی را رعایت کنیم بعضی از کارهایی که در انتخابات توسط بعضی ستادها انجام می گردد را به خاطر اینکه بد اخلاقی محسوب می کنیم در شان آقای روحانی نمی بینیم.

وی به مسئله نظرسنجی اشاره کرد و گفت: به این نظرسنجی ها اعتقادی نداریم زیرا این نظرسنجی ها به روش علمی انجام نمی شود هرچند در ستاد نظرسنجی ها را رصد می کنیم ولی بر پایه آن تصمیم نمی گیریم.

اکبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در جامعه عنوان شده است که منظور از انتخاب کلید به عنوان نماد روحانی رفع حصر از آقای موسوی و کروبی است گفت: به هر حال زندان بودن هر کسی غم انگیز است آقای روحانی نظرشان را در این مورد اعلام کرده اند قفل های بسیاری در این کشور وجود دارد که باید باز شود که آزادی موسوی و کروبی شاید آخرین قفل باشد.

وی با بیان این که سیاست هنر و ورزش قفل شده و باید باز شود افزود: دولت تدبیر و امید می خواهد بدون تنش این قفل ها را باز کند.


خبرگزاری مــهر
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.