روحانی: بالاترین خیانت، ناامید کردن مردم و تخریب روحیه آنهاست

رئیس‌جمهور گفت: تحریم مردم را اذیت کرده، ولی نتوانسته ما را بشکند، در طول این ۷ سال طرح‌های مهمی که در حوزه آب مدنظر ما بوده، به افتتاح رسیده که افتخار بزرگی برای صنعت آب و برق ما بوده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های تهران و هرمزگان طی سخنانی اظهار داشت: امروز طرح‌های ارزشمندی در حوزه آب برای مردم تهران و هرمزگان افتتاح شد. برای اینکه مردم عزیز تهران در طول سال، یک میلیارد متر مکعب آب که رقم بسیار عظیمی هست را مصرف کنند، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و کمتر در سطح دنیا سراغ داریم که مردم بتوانند آبی با این کیفیت مصرف کنند. کیفیت آب تهران نزدیک به کیفیت آبی هست که در بطری‌های آب معدنی وجود دارد.

وی افزود: چند چیز در تهران وجود دارد که شاید در دنیا کم نظیر باشد که یکی از آن موارد آب مصرفی است. ما باید قدردان این نعمت باشیم و برای مصرف آب برنامه‌ریزی کنیم و فرهنگ خوب مصرف کردن آب باید مدنظر ما باشد. این حرکت فرهنگی می‌تواند زحمات را تکمیل کند.

رئیس‌جمهور گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوزادهم سرمایه گذاری ویژه در حوزه آب است. ما دو افتخار بزرگ داریم که در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود که یکی از آن‌ها انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره و به سمت سیرجان و یزد است. یکی از برنامه ریزی‌های بسیار بزرگ دولت طرح شیرین کردن آب و انتقال آن بوده که با حمایت دولت و اجرای بخش خصوصی بوده است. مورد دیگر احیای دریاچه ارومیه بوده و ما به مردم می‌توانیم این نوید را بدهیم که این دریاچه به وضعیت خوبی برسد.

وی تأکید کرد: تحریم نتوانسته ما را بشکند بلکه تحریم مردم را اذیت کرده و در فشار قرار داده است. ما همانطور که سختی‌هایی در این روز‌ها به خاطر فشار تحریم بر مردم و زندگی آن‌ها داریم، اما در عین حال کار‌های بزرگی هم در حال انجام است.

رئیس جمهور یادآور شد: در طرح کشاورزی و طرح آب و برق تقریبا، تحریم بی‌تأثیر بوده است و در طول این هفت سال طرح‌های مهمی که مدنظرمان بوده با سختی و فشار به افتتاح رساندیم و این افتخار بزرگی برای صنعت آب، برق و صنایع مختلف است. در تحول راه‌آهن، جاده، مسکن طبق چارچوب‌هایی که مدنظرمان بوده به سختی پیش آمدیم.

وی ادامه داد: مردم بدانند که تحریم نتوانسته ما را تسلیم کند و ما را در توسعه وادار کند که طرح توسعه‌ها را زمین بگذاریم لذا با سختی این طرح‌ها را ادامه دادیم و مطمئنم که مردم عزیز ما از این مشکلات عبور خواهند کرد.

رئیس‌جمهور گفت: امروز بالاترین خیانت به مردم ایران در وسط میدان جنگ در برابر آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه سخنانی است که بخواهد مردم را ناامید و مایوس کند یا روحیه مردم را تخریب کنند. همه باید همدیگر را کمک و یاری کنیم دولت در وسط میدان است و این کار بزرگ را انجام می‌دهد و آن‌هایی که نسبت به دولت نقدی دارند حتما خدمات دولت را هم مدنظر قرار دهند. فراموش کردن خدمات نمی‌تواند با انصاف و اخلاق سازگاری داشته باشد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و برق در تهران سرمایه‌گذاری شده است. برای اینکه منابع آب را حفظ کنیم یکی از راه‌ها این است که از پس‌آب‌ها استفاده بهینه شود. در همین تهران اگر همه پس‌آب‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که بسیار مهم است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز سه افتتاح مهم داشتیم که دو تای آن مربوط به شهر تهران بود و این تلاش را ما در هفته‌های آینده نیز ادامه می‌دهیم. دولت با همان روحیه روز‌های اول با اینکه شرایط ما نسبت به سال ۹۴ متفاوت است، بی اعتنا به حاشیه سازی‌ها، طرح‌های توسعه‌ای و جهش تولید را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید بخش خصوصی را برای کار و تلاش فعال کنیم. امروز ما صادرکننده خدمات درزمینه سدسازی و نیروگاهی هستیم که همین مسئله یکی از افتخارات ما است که این روند را انشاالله در این دولت و دولت‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.