روحانی: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های آموزشی سال آینده در کنار کرونا انجام شود

رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش دستور داد با همکاری وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی در مراکزآموزشی برای برگزاری امتحانات حضوری در برخی مقاطع تحصلی به گونه ای رعایت شود که دانش‌آموزان و والدین آنها دغدغه و نگرانی نداشته باشند و در این خصوص انعطاف های لازم برای نگرانی آنان رعایت شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگو با وزیر آموزش و پرورش، از کادر آموزشی و معلمان کشور که با تلاش و کوشش خود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار ” تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست” را تحقق بخشیدند قدردانی کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانش آموزان بسیار مهم است .

رئیس‌جمهور همچنین بهره‌گیری از نجربیات چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثر بخشی برنامه ها و رفع کاستی های آموزش غیر حضوری و مبتنی بر فضای مجازی را برای کسب آمادگی‌ها برای شروع سال تحصیلی آینده و مراقبت از استمرار کیفی آموزش را ضروری دانست.

روحانی اظهار داشت: مراکز آموزشی و معلمان باید دسترسی همه دانش آموزان به آموزش کیفی و کامل را فراهم آورند و برنامه ریزی‌ها با دقت انجام شود تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری گردد.

رئیس‌جمهور مشارکت بیشتر خانواده ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند یادگیری را از اتفاقات مثبت آموزش در دوره کرونا ذکر کرد و از معلمان و کادر آموزشی مدارس که در هفته های گذشته برای رفع اشکالات و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در مدارس حاضر شده و برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و بالارفتن کیفیت آموزش تلاش کردند، قدردانی کرد.

روحانی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ما باید همچنان  برای زندگی همراه با این بیماری در آینده آماده باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی آینده و انجام فعالیت های آموزشی همراه با کرونا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و با بررسی شرایط با همکاری وزارت بهداشت پروتکل های لازم را طراحی و برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارائه کند.

“محسن حاجی میرزایی” وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت و گو گزارش کاملی از روند ارائه آموزش به دانش آموزان با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی و شیوه هایی همچون مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) ، تولید و عرضه بسته های خودآموز آموزشی و برگزاری کلاسهای حضوری رفع اشکال را ارائه کرد .

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تلاش کادر آموزشی و معلمان کشور برغم شیوع ویروس کرونا، امر مهم آموزش و یادگیری در کشور تعطیل نشد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در مقاطعی که امتحانات حضوری برگزار می شود، دانش آموزان و والدین آنها هیچگونه نگرانی ازبابت سلامت نداشته باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.