روحانی تاثیر خود را گذاشت؛ اوباما ایران هسته ای را پذیرفت/ پیام اوباما به مقام معظم رهبری از طریق وزیر دفاع عمان

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سیمای اعتدالی رئیس جمهور تازه ایران تاثیر خود را گذاشت حتی پیش از ا؛از گفتگوهای هسته ای، اوباما رئیس جمهور آمریکا از تهران یک درخواست داشت: ایران باید جدیت خود را با در ایجاد توفقی در جهت عدم تسیاحتی کردن برنامه هسته ای نشان دهد.

دبکا نوشت: سیمای اعتدالی رئیس جمهور تازه ایران تاثیر خود را گذاشت حتی پیش از آغاز گفتگوهای هسته ای اوباما رئیس جمهور آمریکا از تهران یک درخواست کرد: ایران باید جدیت خود را با در ایجاد توفقی در جهت عدم تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای نشان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، سخنان مقامات دو کشور از لحاظ محتوا و زمان تناسب خوبی داشت که آن اتفاقی نبود.

دبکا در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: اوباما به آیت الله خامنه ای و حسن روحانی پیغام های محرمانه ای را از طریق سلطان قابوس ارسال کرده است.

در آخرین پیغام که توسط وزیر دفاع عمان منتقل شد، رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شده که «موضع آشتی جویانه روحانی در قبال واشتگتن از طریق قولی علنی مبنی بر عدم تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای تقویت شود.»

منابع مطلع با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ایرانی می گویند که رئیس جمهور آمریکا با ایران هسته ای کنار آمده است.

دبکا می افزاید: اوباما با ایجاد ارتباط مستقیم با تهران به دنبال اجرای همان تاکتیک مشابهی است که در قبال حمله شیمیایی سوریه با پوتین انجام داد: حرکت بر روی ریل ارتباط محرمانه، درحالیکه تظاهر می کند که پروسه همچنان در ابتدای کار است و سپس پرشی به سمت هدف.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.