روحانی در گفت و گو با امیر قطر:نظامی گری درمنطقه نمی تواند مشکلات را حل کند

رئیس جمهور با استقبال از مواضع دولت قطر درخصوص موضوعات منطقه ای، برلزوم حل و فصل مسائل و بحران های منطقه ای از جمله بحران یمن از طریق گفت وگو و مذاکره تاکید کرد و با خطرناک خواندن حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: تنها روش موفق برای تامین امنیت ، صلح و وثبات در منطقه را حل و فصل مسائل از طریق مسالمت آمیز و مسئولیت پذیری و درنظر گرفتن منافع جمعی می دانیم و معتقدیم نظامی گری نمی تواند مشکلات منطقه را حل کند.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی عصر سه شنبه در تماس تلفنی “شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی” امیر قطر ضمن تبریک حلول ماه رمضان به دولت و مردم کشور، بر توسعه و تعمیق روابط تهران – دوحه در همه زمینه بویژه تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

روحانی در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر در وین درخصوص موضوع هسته ای و تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام، تاکید کرد: تنها راه، بازگشت آمریکا به برجام و لغو همه تحریم ها و عمل به کلیه تعهدات براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و بی تردید، پس از این اقدام از سوی آمریکا، ایران نیز به همه تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

 روحانی با بیان اینکه امیدوارم آمریکایی ها در مدت این چند سال فهمیده باشند که راه تحریم و فشار راه درستی نیست ، گفت: آمریکایی ها باید به قطعنامه شورای امنیت و توافقات هسته ای بین ۷ کشور برگردند و این تنها راه حل است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به همکاری های خوب دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی واقتصادی، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط تاکید و بر استفاده از همه ظرفیت ها برای پیشبرد در امور اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

امیر قطر نیز در این گفت و گو ضمن تبریک متقابل حلول ماه مبارک رمضان، بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور بویژه همکاری ها در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: دو کشور باید از همه ظرفیت ها برای توسعه مناسبات استفاده کنند.

 شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی با استقبال از آغاز مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین ، تاکید کرد: دوحه از مسیر گفت و گو و مذاکره برای حل و فصل مشکلات استقبال می کند و امیدوار است همه طرف های برجام با بازگشت به تعهدات خود موجبات احیای این توافق بین المللی چند جانبه را فراهم کنند.

امیر قطر در این مکالمه بار دیگر دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به قطر را مطرح و ابراز امیدواری کرد در این سفر مقامات دوکشور به صورت حضوری و از نزدیک درخصوص مسائل مورد علاقه دو جانبه و منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.