روحانی دوشنبه در صحن علنی مجلس

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس جمهور روز دوشنبه برای دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد و براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، ۲/۵ ساعت فرصت دارد دربارهٔ کلیات کابینه و دفاع از وزرا مطالبی را بیان کند.

سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار پارلمان در این هفته، گفت: مجلس فردا جلسه علنی ندارد و پس فردا اولین جلسه با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با حضور حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه افزود: رئیس جمهور می‌تواند به طور جداگانه در دفاع از هر کدام از وزرا مطالبی را عنوان کند.

حسینی با اشاره به روند بررسی رأی اعتماد به هر کدام از وزرا در جلسه علنی مجلس، گفت: در روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، برای هر کدام از وزرا ۲ موافق و دو مخاف به مدت ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند، البته اگر رئیس جمهور مطالبی در دفاع از آن‌ها داشته باشد، می‌تواند بیان کند.

وی در ادامه از احتمال پایان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس تا پایان جلسه علنی روز چهارشنبه خبر داد و افزود: احتمالا بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسه علنی روز چهارشنبه پایان یابد و مجلس در روز پنج‌شنبه جلسه نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس فردا جلساتی را با وزرای پیشنهادی جهت بررسی دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها دارند.

حسینی در پایان به دو هفته باقیمانده از تعطیلات تابستانی نمایندگان اشاره و تصریح کرد: پس از اینکه قطار کابینه دولت حجت‌الاسلام روحانی به راه افتاد و کابینه شکل گرفت، نمایندگان به مدت دو هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند که اگر تا روز چهارشنبه پایان یابد، این تعطیلات از هفته آینده آغاز می‌شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.