روحانی: روز ۲۴ خرداد به عقلانیت و اعتدال رای می‌دهیم

۲۱خردادماه،

دکتر حسن روحانی امشب در جمع مردم شیراز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب گفت: در دولت تدبیر و امید اولین قدم مبارزه با بیکاری و مهار گرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از من می‌پرسند کلید تدبیر شماست، من می‌گویم مغز و فکر و تلاش ۷۵ میلیون ایرانی کلید تدبیر من است. کلید تدبیر من آن است که خودشیفتگی نخواهم داشت و هیچ کاری را بدون مشورت با صاحب‌نظران انجام نخواهم داد.

روحانی گفت: من خود را کارشناس همه‌ی امور عالم نمی‌دانم ونمی‌خواهم کشورهای جهان اداره کشورشان را از من بیاموزند. من اداره کشور را با فکر نخبگان ایرانی انجام خواهم داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: من به این شب عزیز و به صاحب آن امام حسین (ع) که عزیز همه‌ی ایرانیان است قسم می‌خورم که از راه تدبیر و امید و عقلانیت دور نخواهم شد.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اعتقادی ندارد که مردم را به زور به بهشت بفرستد. حتی قرآن به پیامبرش می‌گوید فقط راه را به مردم نشان بده.

روحانی گفت: دعوای ما بر سر یک کلمه است و آن این‌که دولت قیم مردم نیست. ما بر اساس قانون اساسی و دین مبین اسلام، مردم را حاکم بر سرنوشت خودشان می‌دانیم و دولت را یک امانتدار.

این کاندیدای ریاست جمهوری با قدردانی و تشکر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: در طول هفته‌ی قبل من و برادرم دکتر عارف به هرجای ایران سفر کردیم شما مردم از ما ائتلاف خواستید و بزرگان کشور همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی و همه‌ی فعالان جبهه اصلاحات و اعتدال زحمت فراوانی کشیدند. لذا تصمیم نهایی بر آن شد که من در عرصه بمانم و یار دیرینم دکتر عارف بسیار اخلاقی عمل کرد.

روحانی با تصریح این‌که من و دکتر عارف هر دو در این مدت گفتمان اعتدال و اصلاحات را ترویج کردیم، گفت: اگر ائتلاف و اتحاد برگزار نمی‌شد دیگرانی که شما مردم علاقه نداشتید ممکن بود پیروز انتخابات شوند. برای ما مهم دستیابی مردم به هدف بزرگ‌شان است.

وی افزود: هیچ هدفی جز توسعه و نجات کشور در ذهن ندارم. بداخلاقی‌ها دیگر بس است.

این کاندیدای ریاست جمهوری شیراز را شهر احمد بن موسی (ع)، شهر کوروش، شهر تخت جمشید و پارس را مهد تمدن ایران باستان و اسلام دانست و گفت: شیراز زمانی قطب پزشکی منطقه و مرکز صنایع الکترونیک بوده است. چه کسی باور می‌کند که قطب پزشکی و مرکز صنایع الکترونیک، جوان بیکار داشته باشد.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله ۲۵ خرداد به همراه شما مردم جشن پیروزی جبهه اعتدال و اصلاحات را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.