روحانی: منطقه از اختلافات، افراطی‌گری و تروریسم رنج می‌برد

در دیدار سفیر تازه عمان

ایران > دولت– ممتازنیوز:
سعود بن احمد البروانی سفیر تازه عمان در ایران صبح روز شنبه ۱۹ بهمن با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون روابط میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، دوست و برادر، گفت: ایران و عمان در منطقه‌ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و به خوبی توانسته‌اند با همکاری امنیت را در منطقه توسعه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی با اشاره به اینکه “تاکنون توافقات خوبی میان دو کشور به انجام رسیده است”، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه بین‌المللی شرایط مناسبی بوجود آمده که دو کشور می‌توانند از آن در راستای توسعه روابط و مناسبات در زمینه‌های مختلف بویژه تجاری و مالی استفاده کنند.

روحانی همچنین افزود: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان رهبران دو کشور وجود دارد، همکاری‌های ایران و عمان می‌تواند علاوه بر توسعه روابط دوجانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه “امروز منطقه از اختلافات، افراطی‌گری و تروریسم رنج می‌برد”، اظهار کرد: متأسفانه بعضی کشورهای منطقه به سبب شدت اختلافات و درگیری‌ها به سمت ویرانی کامل می‌روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

سفیر تازه عمان: روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقا یابد

سعود بن احمد البروانی سفیر تازه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتصاب به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران و تقدیم استوارنامه به رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام‌های گرم سلطان قابوس به رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی کشورمان، گفت: دولت عمان علاقه‌مند است روابطی روز به روز گرمتر و عمیق تر با ایران در همه حوزه‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

سفیر تازه عمان در تهران با اشاره به اینکه “روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در تمامی زمینه‌ها از جمله سیاسی و دیپلماتیک در سطح بسیار خوبی قرار دارد”، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقا یابد.

سعود بن احمد البروانی در ادامه گفت: ایران نه تنها همسایه‌ای خوب بلکه برادر عمان است و روابط دیرینه عمان و ایران گواهی بر این ادعاست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.