روحانی: می خواهیم ۳ تا ۶ ماهه به توافق هسته ای برسیم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

هر چقدر این مدت زمان کوتاه تر باشد برای همه مفیدتر است. ایران معتقد است که این مدت زمان، سه ماهه است. اگر ۶ ماهه هم باشد مناسب است. این موضوع چند ماهه و نه چند ساله حل می گردد.

حسن روحانی گفت که دولت ایران می خواهد در مدت ۳ تا ۶ ماه با طرف های غربی به توافقی دربارهٔ برنامه هسته ای ایران دست یابد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اضافه کرد: تنها راه برای حرکت در مسیر حل مسئله هسته ای ایران، تعیین چارچوب زمانی برای مذاکرات هسته ای است و اینکه این مدت زمان، کوتاه باشد.

او در پاسخ به سؤالی دربارهٔ اینکه چه مدت زمانی برای این چارچوب زمانی برای حل مسئله هسته ای ایران مناسب است گفت: هر چقدر این مدت زمان کوتاه تر باشد برای همه مفیدتر است. ایران معتقد است که این مدت زمان، سه ماهه است. اگر ۶ ماهه هم باشد مناسب است. این موضوع چند ماهه و نه چند ساله حل می گردد.
 
این سخنان در حالی مطرح می گردد که قرار است امروز پنجشنبه برای اولین بار ایران و گروه ۱+۵ متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) به علاوه آلمان در سطح وزیران امور خارجه، نشست مشترکی را در نیویورک برگزار کنند.

قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست حاضر شود و این موضوع می تواند زمینه دیدار مستقیم و بی سابقه ای میان وزیران خارجه ایران و آمریکا را فراهم کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.