روحانی: نگفته‌ام که پیروز انتخاباتم و کسی هم نمی تواند چنین ادعایی بکند

روحانی رای خود را به صندوق انداخت

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر اعلام پیروزی‌اش در انتخابات در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش اظهار داشت: من نگفتم پیروزم و کسی هم نمی‌تواند از الان چنین ادعایی داشته باشد.

مهر نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از شرکت در انتخابات و انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران از روند برگزاری انتخابات ابراز رضایت کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات مفهوم بالایی دارد و به معنای تغییر و تحول است افزود: امیدوارم همه مردم امروز با حضور خود در صحنه حماسه سیاسی را تحقق بخشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه مردم صاحب کشورند و با رای خود به کاندیدای مورد نظرشان اجازه خدمت می‌دهند اظهار داشت: برای ما اصل نظر مردم است و از دست‌اندرکاران انتخابات نیز می‌خواهم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حداکثر امانتداری را در قبال رای مردم که امانت به دست آنهاست داشته باشند.

روحانی با تاکید بر لزوم مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور کشور گفت: امروز با آرای بیشتر خود قوام و قدرت جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که خواستار پیام وی به ملت شده بود، اظهار داشت: پیامم برای همه مردم عزیز این است که امروز روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است. کسی فکر نکند که با نیامدن پای صندوق مشکل حل می‌شود بلکه هر کس پای صندوق رای نرفت به معنای رای به عدم انتخاب است.

وی تاکید کرد: از همه ملت انتظار است که از بین کاندیداها به انتخاب خود و کسی که حداقل و کف مطالبات آنها را نیز برآورده می‌کند رای دهند.

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص نحوه اعتراضش به نتایج انتخابات در صورت هرگونه اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه حل اعتراض در قانون پیش‌بینی شده و ما همان راه را طی می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات خطاب به هوادارنش در صورت عدم پیروزی گفت: بسیار دوست دارم فضا عقلانی بماند و هر کس که برنده انتخابات شد همه به او کمک کنند.

وی در عین حال از بعضی بداخلاقی‌ها در ساعات ممنوعیت تبلیغات ابراز گلایه کرد و گفت: تهمت‌هایی به من زده شد که به سبب ممنوعیت تبلیغات پاسخ ندادیم.

روحانی افزود: من برای حاکمیت اخلاق به صحنه آمدم و اگر مردم مصلحت بدانند و بار مسئولیت را با انتخاب خود بر دوشم بگذارند افراط و بداخلاقی را از بین می‌برم. با کمک همه مردم می‌توانیم اخلاق محمدی را در کشور حاکم کرده و همواره پیرو راه و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر اعلام پیروزی‌اش در انتخابات در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش، اظهار داشت: من نگفتم پیروزم و کسی هم نمی‌تواند از الان چنین ادعایی داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: مردم اگر در ۲۴ خرداد حماسه بیافرینند که انشاءالله خواهند آفرید، ۲۵ خرداد روز جشن آنهاست که موفق شده‌اند در این همایش عظیم شرکت کنند و در واقع گفتم که ملت پیروز است، نه کاندیدای خاص.

روحانی افزود: هم در کرمان و هم در مراکز استان‌های دیگر گفتم که روز ۲۴ خرداد روز حماسه است و خواستم که همه پای صندوق رای بیایند و هر کس ۱۰ نفر را نیز ترغیب به حضور در انتخابات کند.

وی تاکید کرد: هر کس در انتخابات پیروز شود بعد از حمد و شکر خدا باید از ملت تشکر کند به خاطر اینکه او را لایق دانستند و بر اساس حق خود بار امانت مسئولیت را به وی سپردند.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در این دوره انتخابات اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌ها و ملاحظاتی که داشته‌ام، احساس می‌کنم مشارکت در این انتخابات بالا بود. گاهی حضور مردم در همایش‌های انتخاباتی تعجب‌برانگیز بود و اجتماعی که روز چهارشنبه قبل در مشهد انجام شد بعضی گفتند که در تاریخ این شهر در هیچ انتخاباتی نظیر نداشته است.

روحانی ادامه داد: به نظرم حضور مردم در این دوره فعال‌تر و بیشتر بوده و پیروزی ما همین است که مردم بر خلاف تبلیغ دشمن برای تحریم انتخابات، در صحنه‌اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد: وقتی مردم در صحنه باشند در قبال دشمنان قدرت مقاومت داریم و پیروز خواهیم بود و به خوبی می‌توانیم با کمک ملت مشکلات کشور را حل کنیم.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.