روح‌الله عسگری: در المپیک باز هم رکورد ایران را می‌زنم

 به گزارش خبرآنلاین؛ رکورددار ۱۱۰ متر ایران بالاخره بعد از سه سال در قزاقستان مزد زحماتش را گرفت. یک هفته مانده به پایان مهلت کسب سهمیه روح الله عسگری با شکستن رکورد ۱۱۰ متر با مانع ایران، بلیت لندن را گرفت تا نهمین دوومیدانی کار ایرانی در المپیک باشد.

در دومین روز مسابقه های ستارگان آسیای قزاقستان، بعد از رکوردزنی رضا قاسمی در۱۰۰ متر و گرفتن سهمیه المپیک، نوبت روح الله عسگری رسید. در حالی که کمتر کسی فکر می کرد او بتواند سهمیه بگیرد اما گرفت. آن هم با شگفتی سازی. دونده بروجنی که سالهاست رکوردداری ۱۱۰ متر ایران را یدک می کشد، در آلماتی با ثبت رکورد ۱۳ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه هم طلایی شد. رکورد ایران را ۱۸ صدم ثانیه شکست و دست آخر هم با سهمیه A به جمع مسافران لندن اضافه شد.

البته او دو صدم ثانیه زیر ورودی A دویده است. عسگری حالا بعد از احسان حدادی دومین دوومیدانی کار ایرانی است که با سهمیه A پا به المپیک می گذارد. و البته اولین دونده ۱۱۰ متر با مانع ایرانی که دویدن در المپیک را تجربه می کند. عسگری از واقعی شدن رویایش خوشحال است: «خوشحالم. من سه سال برای این سهمیه زحمت کشیدم. همه زندگی ام را برایش صرف کردم. خدا را شکر که بالاخره آن را گرفتم.» اما انگار رکوردش خیلی چنگی به دلش نزده: «می توانستم بهتر از این بدوم. حتی خودم فکر می کردم ۵۰ ،۴۰ /۱۳ صدم ثانیه بدوم اما دو سه مانع را خراب کردم.»

او که قبل از این برای گرفتن سهمیه برنامه داشت می گوید: «من باید قبل از این سهمیه می گرفتم اما یکسری مشکلات اجازه نداد. در مسابقه هایی که دویدم یا باد در سینه ام زده بود، یا شرایط مسابقه خیلی خوب نبود و یا مصدوم می شدم. در هر حال من همیشه منتظر فرصتی مثل قزاقستان بودم. در آنجا با شرایط خوب مسابقه، تارتان و آب و هوا بالاخره در آلماتی صاحب سهمیه شدم.»

عسگری در آلماتی هم با رقبای مطرح مسابقه نداد اما به هدفش رسید: «رقبایم شناخته شده نبودند. با اینکه یکی از رقبایم هم سهمیه گرفت اما جدید بودند. با این حال رکوردهای آنها هم بد نشد.» او با اینکه برای المپیک فرصت زیادی ندارد اما برنامه اش را از قبل آماده کرده: «من از قبل برنامه ام را برای المپیک آماده کرده بودم . طبق همان برنامه تمریناتم را انجام می دهم. هرچه خدا بخواهد همان می شود.»

با این حال رکورددار ۱۱۰ متر با مانع ایران امیدوار است در لندن باز رکورد ایران را بزند: «مطمئن باشید در المپیک بهتر از این می دوم. فکر می کنم در آنجا رکوردم ۱۰ تا ۱۵ صدم ثانیه پایین بیاید.» به نظرنهمین دوومیدانی کار المپیکی صعود به دور بعد می تواند بهترین نتیجه اش در المپیک باشد: «من اگر از دور مقدماتی بالا بروم، نتیجه خوبی برایم محسوب می شود. البته با رکوردزنی.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.