روح الله رستمی، وزنه بردار کشورمان در پارالمپیک به مدال نقره دست یافت

رقابت های وزنه برداری چهاردهمین دوره از بازی های پارالمپیک عصر امروز یکشنبه در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی اکسل برگزار شد و وزنه برداران دسته ۵/۶۷ کیلوگرم به رقابت با یکدیگر پرداختند. وزنه‌بردار تیم ملی معلولان و جانبازان ایران با درخشش در بازی‌های پارالمپیک، مدال نقره این رقابتها را برای ایران به ارمغان آورد. این ششمین مدال کاروان “دلوار” در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک لندن بود.

مدال نقره وزنه برداری

در این رقابتها روح الله رستمی وزنه بردار جوان کشورمان در اولین حرکت خود وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نیز ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد. رستمی برای حرکت سوم خود وزنه ۲۱۹ کیلوگرم را انتخاب کرد اما در مهار این وزنه ناکام ماند تا با همان وزنه دوم عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را از آن خود کند.

در این دسته وزنه بردار چینی در حرکت اول خود ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد و با وجود اینکه در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را مهار کند اما با همان حرکت اول مدال طلایش را قطعی کرد. این چینی در حرکت بعدی خود وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی را مهار کرد و رکورد جهان را شکست. وزنه بردار مصری نیز عنوان سوم و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

کاروان دلوار پیش از این صاحب سه مدال طلا ، یک نقره و یک مدال برنز شده بود. تک مدال برنز ایران توسط ساره جوانمردی در رقابت‎های تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان به دست آمد. ضمن اینکه جلیل باقری (پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و نادر مرادی (وزنه برداری) ورزشکاران طلایی ایران هستند و مهرداد کرم زاده نیز مدال نقره گرفته است.

خبرگزاری مهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.