روح دشمنی نظام های عربی علیه سوریه، منجر به بحرانی شدن اوضاع شده است

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘محمد رعد’ رییس فراکسیون ‘وفاداری به مقاومت’ وابسته به حزب الله در مجلس لبنان چهارشنبه شب طی مراسمی در روستای ‘عربصالیم’ در جنوب لبنان گفت: ما همچنان عقیده داریم تنها راه حل پایان بحران سوریه و حفظ استقرار و امنیت آن، ایجاد گفتگو میان گروههای سوری به دور از خشونت است و تا وقتی طرح حمایت از تأمین مالی و نظامی گروههای مسلح در سوریه برقرار است، بحران سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

رعد با اظهار تأسف از مشغول شدن منطقه به بحران سوریه ادامه داد: این امر منجر به منحرف کردن افکار عمومی از اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شده و ما در لبنان به عنوان مقاومت، با وجود همه مسایل و نگرانی ها، چشم خود را از اقدامات و تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه برنداشته ایم.

‘حسن فضل الله’ عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت هم طی مراسمی در استان ‘نبطیه’در جنوب لبنان با اشاره به نقش بازدارنده مقاومت در منطقه گفت: مقاومت تنها مانع سر راه اجرای طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است؛ مقاومتی که توانسته تمام تلاش های مذبوحانه دشمن در منطقه را خنثی کند.

وی افزود: هدف قرار دادن مقاومت تحت عنوان هر شعار و رنگی به معنای تأمین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت با اشاره به روند اوضاع جاری سوریه تأکید کرد: آنچه در سوریه روی می دهد، جنگ واقعی بین المللی و منطقه ای با هدف سیطره علیه سوریه با توجه به نقش آن در جبهه کشورهای مقاومت منطقه است.

فضل الله ادامه داد: ما عقیده داریم این جنگ سوریه را شکست نخواهد داد و بحران سوریه تنها از طریق مسالمت آمیز و گفتگو حل خواهد شد.

‘حسین حاج حسن’ وزیر کشاورزی لبنان وابسته به حزب الله هم طی مراسم افطار در استان ‘بنت جبیل’ در جنوب لبنان طی سخنانی با اشاره به حمله برخی علیه دولت گفت: این دولت با وجود شدت حملات و با توجه به کاستی ها و انتقادات، برای حفظ استقرار لبنان با صبر و خویشتن داری با این مسائل برخورد کرده است.

وی با اشاره به سیاست خصمانه جریان ۱۴ مارس علیه دولت افزود: همزمان با شروع کار دولت، جریان ۱۴ مارس از همه طرف این دولت را مورد حمله قرار داده و به دولت و مردم لبنان ضرر وارد کرده و با سخنان تحریک آمیز علیه ارتش و مؤسسه های دولتی، خواهان فراهم کردن مقدمات دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان است.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۱۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.