روزانه از واردات دو میلیون لیتر بنزین سوپر جلو گیری شده است

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ،’ناصر بابایی ‘ در این گفت وگو باعنوان’ تولید سوخت با کیفیت،گامی دیگر به سوی خودکفایی در صنعت نفت ‘ اظهار داشت :‌ از این طریق در حدود ۳۰۰میلیارد تومان صرفه جویی ارزی حاصل شده است.

وی درخصوص افتتاح اولین طرح مهر ماندگار در صنعت نفت ایران در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران که در حضور ‘محمود احمدی نژاد’رئیس جمهوری برگزار شد،گفت:این طرح شامل دو پروژه در بخش های بنزین سازی و بهبود کیفیت و ارتقای فراورده های نفتی ، تصفیه نفت سفید و نفت گاز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز در این گفتگوی ویژه خبری اظهارداشت ، از این به بعد دو محصول اصلی نفت سفید و نفت گاز مطابق استاندارد روز تولید می شود.

فرهاد احمدی افزود:‌ گوگرد استحصالی ناشی از این پالایش نیز به صورت گرانول و جامد به بازار عرضه می شود و گاز استحصالی نیز به مصرف سوخت پالایشگاه خواهد رسید.

وی گفت:‌ یکی از کارهای بزرگی که در این راستا انجام شده رعایت الزامات زیست محیطی است که با توجه به اینکه پالایشگاه شهید تندگویان در جوار کلانشهر تهران قرار دارد کمک بسیار بزرگی در حذف آلاینده های حاصل از سوخت فسیلی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اظهارداشت:‌ واحد های پالایشی و پالایشگر به دلیل تکنولوژی قبل توان تولید فراورده های امروزی مطابق با استانداردهای روز را نداشتند که با احداث واحد تصفیه نفت گاز و نفت سفید توان تولید این فراورده ها با استاندارد یورو پنج را برای اولین بار در منطقه خاورمیانه بدست آورده ایم .

وی در باره اجرای منویات مقام معظم رهبری درجهت جلوگیری از خام فروشی نفت گفت:‌ با اجرای پروژه های جدید پالایشگاهی با افزایش ظرفیت پالایشگاه های فعلی موفق خواهیم شد سهم بیشتری از نفت خام و میعانات را برای تبدیل آن به فراورده های نفتی اختصاص بدهیم .

**۱۵۰۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۹۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.