روزانه ۱۸ میلیون متر مکعب سی.ان.جی در جایگاهها عرضه می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘شهرام اسدپور’ عصر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به این که، در حال حاضر سه میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد افزود: هم اکنون یک هزار و ۹۰۰ جایگاه، وظیفه عرضه سی.ان.جی به این تعداد خودرو را به عهده دارد.

وی ادامه داد: طرح ملی سی ان جی با توجه به تکالیف قانونی برنامه های سوم و چهارم توسعه که برای دولت تعیین شده بود از ۹ سال گذشته آغاز شد و به دنبال آن برای تنوع بخشی از سبد سوخت در بخش حمل و نقل برنامه ریزی هایی انجام شد.

اسدپور اضافه کرد: طی این سالها وزارت نفت متولی سرمایه گذاری و اجرای این طرح شد که در دو محور خودرویی و احداث جایگاه با سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد دلار به اجرا رسید.

به گفته مجری طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکنون ۲۳ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است که با تامین زیرساخت ها، ظرفیت بیشتری در اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر نامگذاری سال جدید به نام ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’، گفت: تکنولوژی های این صنعت شناسایی شده و هم اکنون شرکت های ایرانی تامین کننده بخش گسترده ای از تجهیزات این صنعت می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به این که، فاز پروژه ای طرح سی.ان.جی هنوز کامل نشده است، ضمن این که، به فکر تکمیل این فاز هستیم، این امر را نیز دنبال می کنیم که نقاط ضعف این طرح را شناسایی کرده و بتوانیم زیرساخت های تثبیت و توسعه این صنعت را در کشور ایجاد کنیم.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۲۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.