روزنامه‌نگاری که در برنامه زنده جان‌ سپرد

سردبیر هفته‌نامه الانوار و مدیر مرکز عربی نشر و مطبوعات به هنگام دفاع از نظام سوریه از شدت فشار عصبی دچار سکته قلبی شد و در برنامه زنده تلویزیونی جان سپرد.

فارس، رسانه‌های مصری از جمله المصراوی اعلام کردند که عادل الجوجری سردبیر هفته‌نامه «الانوار» و نشریه «الغد العربی» دو شب گذشته در برنامه زنده شبکه ماهواره‌ای الحدث عراق به هنگام دفاع از مواضع سوریه جان سپرد.

الحدث که برنامه‌های خود را از شهرک تولید رسانه‌ای مصر پخش می‌کند، در این خصوص اعلام کرد که ابوخالد (همانطور که دوستانش صدایش می‌کردند) در برنامه زنده به هنگام دفاع از سوریه در مقابل میهمان دیگر برنامه که علیه سوریه بود دچار سکته مغزی شد. وی به بیمارستان انتقال داده شد  اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و وی درگذشت.

به گزارش الرأی، الجوجری روزنامه‌نگار ۵۶ ساله بود که در برنامه «نقاط ساخنه» (نکات حساس) شرکت کرده بود. وی فارغ‌التحصیل دانشکده مطالعات رسانه دانشگاه قاهره در سال ۱۹۷۹ بود و با قوت تمام از نظام سوریه در ماه‌های اخیر حمایت می‌کرد.

الجوجری معتقد بود که «آنچه در سوریه در حال رخ دادن است، توطئه‌ای برای مجازات نظام سوریه است زیرا نظام سوریه به مقاومت در منطقه متعهد است و از همه جنبش‌های مقاومت در جهان عرب حمایت می‌کند».

دوستان الجوجری به الرأی اعلام کرند که او بسیار زیاد در اندیشه هویت ملی اعراب بود و روابط خوبی با نظام سوریه داشت.

دوستان وی به الرأی گفتند که «الجوجری معتقد بود که اتفاقات سوریه توطئه‌ای آمریکایی-صهیونیستی است نه انقلابی مردمی».


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.