روزنامه الجزایری از برخورد دوگانه غرب باتوهین کنندگان به مقدسات مسلمانان انتقاد کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه پرشمارگان و معتبر الجزایری در ادامه نوشت: چگونه است که در غرب بحث و بررسی علمی و فکری در مورد هولوکاست ممنوع است و هیچکس حق وارد شدن به این بحث را ندارد اما اگر به مقدسات اسلامی توهین شود، نه تنها هیچ اقدامی انجام نمی شود بلکه عاملان آن را هم مورد تشویق قرار می دهند.

نویسنده این مقاله با اشاره به حمله همه جانبه غرب نسبت به انکار کنندگان هولوکاست و ممنوعیت سخن گفتن در این خصوص نوشت: در فرانسه ˈشامیلˈ نویسنده یهودی اسرائیلی و ˈروژه گارودیˈ فیلسوف فرانسوی به دلیل زیرسووال بردن داستان هولوکاست، به زندان و پرداخت غرامت محکوم شدند.

صالح عوض با بیان اینکه فعالان در زمینه هولوکاست در غرب متهم به فعالیت ضد بشری می شوند، افزود: در آمریکا ˈاسماعیل راجی الفاروقیˈ و همسرش به همین دلیل بازداشت شدند و ˈگلدن اشتاینˈ نویسنده یهودی از آن کشور اخراج می شود.

وی در ادامه یادآور شد: این در حالی است که غرب هیچ گاه اقدام های توهین آمیز به مقدسات اسلامی را ممنوع اعلام نکرده است.

این نویسنده الجزایری تصریح کرد که همه، کتاب توهین آمیز سلمان رشدی، انتشار کاریکاتورهای موهن و به آتش کشیدن قرآن کریم توسط یک کشیش افراطی آمریکائی را به یاد دارند که دولت آمریکا هیچ اقدامی برای جلوگیری از توهین این کشیش حتی به مقدسات میلیون ها مسلمان آمریکائی انجام نداد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز نیز یک فیلم توهین آمیز با همکاری مزدوران سرویس های اطلاعاتی آمریکایی ساخته شده و کسانی که در پشت پرده ساخت این فیلم هستند، با آگاهی از واکنش تند مسلمانان و با هدف تحریک احساسات آنان اینگونه اقدامات را انجام می دهند.

این صاحب نظر و نویسنده الجزایری همچنین افزود: هرچند دولت های غربی و آمریکا مسئول هرگونه اقدام خشونت آمیز از سوی مسلمانان هستند، اما واکنش مسلمانان در برابر اقدامات زشت دشمنان اسلام باید منطقی و انسانی باشد.

صالح عوض در پایان این نوشتار تاکید کرد: چرا علمای عربستان سعودی که دنیا را با تبلیغات ضد شیعی و بدعت های سلفی پر کرده اند و همچنین قطر؛ تاکنون در خصوص توهین به مقدسات اسلامی موضعی نگرفته اند.

خاورم ** ۱۲۰۰**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.