روزنامه السفیر لبنان: محبوبیت لاریجانی در عرصه سیاسی و پارلمانی افزایش یافته است

به گزارش خبرآنلاین،انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس نهم تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خط اعتدال و اقتدار قوه مقننه بود.

این انتخاب نمایندگان مجلس در حالی صورت گرفت که تخریب های زیادی در چند وقت اخیر علیه رئیس مجلس شورای اسلامی شکل گرفت. اقداماتی که اعتراض نمایندگان مجلس را به پیامک های تخریبی به دنبال داشت.

اعتراض به پیامک باران نمایندگان در هفته​های اخیر

اما با این همه نمایندگان مردم در خانه ملت با گذر از روزهایی که تلفن هایشان پر از خبرهای تخریبی علیه لاریجانی می شد او را به عنوان رئیس قوه مقننه انتخاب کردند.

به گزارش مهر، روزنامه السفیر لبنان به انتخاب علی لاریجانی به عنوان ریئس مجلس نهم پرداخت و نوشت: لاریجانی در ریاست پارلمان ایران باقی ماند که گامی رو به جلو برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود. در این گزارش به رقابت علی لاریجانی و حدادعادل برای احراز ریاست یک سال پارلمان اشاره شده و آمده است: لاریجانی با اختلاف زیادی از حداد عادل توانست به ریاست مجلس برسد که این مسئله حاکی از افزایش محبوبیت لاریجانی در عرصه سیاسی و پارلمانی است.
در ادامه این گزارش با اشاره به انتقادات لاریجانی از سیاستهای دولت آمده است: وی از حامیان نظریه حاکمیت پارلمانی (انتخاب نخست وزیر) به جای سیستم ریاست جمهوری معمول در ایران است. اخیرا نیز میان پارلمان و دولت تنشهای به وجود آمده بود که احتمال می رود تا پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ادامه پیدا کند.
 

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.