روزنامه جمهوری اسلامی: چرا تصور می‌شود اگر بالاترین مقام اجرائی کشور به دادگاه فرا خوانده شود، یک عیب است؟

مگر حضور امیرالمؤمنین علیه السلام در جلسه دادگاه و پاسخ دادن به سؤال قاضی آنهم در ماجرای شکایت یک غیرمسلمان برای آن حضرت و حکومت علوی، نقص و کاستی محسوب شد؟!

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان “متهمان ارشد” ، به موضوع دادگاه های مفاسد اقتصادی و لزوم برخورد با دانه درشت ها پرداخته. در بخشی از این سرمقاله آمده است:

علاوه بر پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی، پرونده بیمه معروف به “خانه فاطمی” نیز از نظر برخورد با دانه‌درشت‌ها یا متهمان ارشد زیر سؤال قرار دارد. مسئولان قوه قضائیه تصور نکنند با اظهاراتی که در حضور خبرنگاران می‌کنند و یا با آنچه در مصاحبه‌های تلویزیونی مطرح می‌نمایند، افکار عمومی قانع می‌گردد و به تمام سؤال‌ها پاسخ داده می‌شود. واقعیت اینست که تا دانه درشت‌ها یا متهمان ارشد به دادگاه فرا خوانده نشوند و در جلسه علنی مورد سؤال قرار نگیرند و تکلیف آنها با این پرونده‌ها روشن نشود، این سؤال‌ها همچنان در اذهان مردم باقی خواهد بود.

چرا تصور می‌شود اگر بالاترین مقام اجرائی کشور به دادگاه فرا خوانده شود و در نهایت تواضع در برابر قاضی قرار بگیرد و به سؤالات او پاسخ بدهد، برای او یا نظام جمهوری اسلامی یک عیب و کاستی محسوب می‌شود؟ مگر حضور امیرالمؤمنین علیه السلام در جلسه دادگاه و پاسخ دادن به سؤال قاضی آنهم در ماجرای شکایت یک غیرمسلمان برای آن حضرت و حکومت علوی، نقص و کاستی محسوب شد؟! اتفاقاً کاملاً برعکس این تصور غلط، این قبیل برخوردهای آن حضرت و تواضع ایشان در برابر قانون و مقررات بود که عشق ایشان را به قلب‌ها نفوذ داد و مکتب علوی را جاودانه کرد.
بنابر این، جمع بندی عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه پرونده‌های فساد مالی بزرگی همچون پرونده سه هزار میلیارد تومانی و پرونده بیمه اینست که تلاش دست اندرکاران رسیدگی به این پرونده‌ها قابل تقدیر است، اما این انتظار نیز وجود دارد که در این رسیدگی همانطور که رئیس قوه قضائیه وعده داده هیچ خط قرمزی در نظر گرفته نشود. یکسان برخورد کردن با دانه درشت‌ها یا مسئولان ارشد و افراد رده‌های پائین است که می‌تواند عدالت را تأمین کند و اعتبار قوه قضائیه را در افکار عمومی بالا ببرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.