روزنامه دیلی میل از جزئیات سنگر فرماندهی موشک‌‌های هسته‌ای انگلیس پرده برداشت

mail1-20.jpg

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به افشای جزئیات سنگر ویژه فرماندهی موشک‌های هسته‌ای این کشور در زیر تپه‌ای در حومه شهر لندن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، درب ورودی مقر نیروی ضربت ترکیبی ۳۴۵ مخصوص فرماندهی موشک‌های هسته‌ای مستقر بر روی زیردریایی‌های انگلیسی مقاوم در برابر هوا از جنس فولاد سخت بوده و به هنگام ورود با فشار هوا باز می‌شود.

این اتاق عملیات محرمانه کنترل زیردریایی خود را که حامل موشک‌های هسته‌ای انگلیس هستند به عهده دارد. چهار زیردریایی کلاس “ونگارد” انگلیس موشک‌های مدل تریدنت دو D-5 را حمل می‌کنند و همواره یکی از آنها در حالت گشت دائم قرار دارد.

هر کدام از این موشک‌‌ها بردی معادل با ۷۰۰۰ مایل داشته و می‌تواند ۱۲ کلاهک هسته‌ای را که هر کدامشان هشت برابر قدرتمندتر از بمب استفاده شده در هیروشیمای ژاپن هستند، حمل کنند. در واقع از این سنگر ضد هسته‌ای مقاوم دستور آتش این موشک‌ها به زیردریایی‌ها ابلاغ می‌شود.

در این سنگر به شدت مستحکم که در مقابل هر گونه حمله هسته‌ای مقاوم است هیچ صدا و نور خورشیدی وجود ندارد. این سنگر در عمق ۱۰۰ پایی در زیر زمین تپه‌ای در منطقه نورث وود در حومه شهر لندن ساخته شده است.

در این سنگر دمای هوا و رطوبت کنترل شده و هوای بالای آن هوایی پرفشار است تا در صورت انجام حمله شیمیایی هیچ گونه گازی به داخل این سنگر راه پیدا نکند.

این سنگر عملیاتی دستور انجام حمله هسته‌ای را از نخست وزیر انگلیس و از سنگر وی واقع در زیر کاخ دولت دریافت می‌کند. پس از تایید این دستور پیام رمزنگاری شده و در طول آنچه که زنجیره آتش خوانده می‌شود به زیردریایی ابلاغ می‌شود. پس از آن افسر مهندسی تسلیحات در زیردریایی ماشه قرمزی را برای شلیک موشک کشیده و سپس موشک رها خواهد شد. این مقر عملیاتی با حصارهای حساس به لرزه که بر بالای آنها سیم خاردار کشیده شده محاصره شده است.

همچنین خود سنگر هسته‌ای توسط دو دیوار اضافی که در بالای آنها سیم خاردار کشیده شده و دوربین‌های حساس به حرکت قرار دارد، محاصره شده است. همچنین در ورودی سنگر به روی زمین نگهبانان مسلحی وجود دارند که از رسته “گورخا” هستند و در داخل این مجموعه نیز نگهبانان بیشتری وجود دارند.

حدود ۱۵ نفر در اینجا فعال هستند که دو نفر از آنها نگهبانان دائمی با شیفت کاری ۱۲ ساعته هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.