روزنامه سوییسی:اوباما به نتانیاهو دهن کجی می کند

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی موسوم به ˈ ۲۰ دقیقه ˈ نوشت: براساس گفته مقامات اسراییل ، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا درخواست نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای دیدار با خود را رد کرده است.

به نوشته این روزنامه سوییسی، این مقام اسراییلی که نخواسته نامش فاش شود تاکید کرده که اوباما علت این امر را کمبود وقت بخاطر مبارزات انتخاباتی عنوان کرده است.

روزنامه سوییسی تاکید کرد که این موضوع نشان از روابط تیره عمیق بین اوباما و نتانیاهو دارد.

این روزنامه یادآور شد: نتانیاهو در اواخر ماه سپتامبر برای شرکت دراجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل قرار است به نیویورک سفر کند و به همین خاطرخواستار آن شده بود که در جریان این سفر دیداری هم با اوباما در واشنگتن داشته باشد.

روزنامه سوییسی ˈ ۲۰ دقیقه ˈ خاطرنشان کرد: این پاسخ منفی غیر مترقبه از سوی واشنگتن احتمالا به انتقاد شدید نتانیاهو به اظهارات هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا ارتباط داشته که تاکید کرده بود کشورش برای ایران خط قرمزی را تعیین نمی کند.

روزنامه سوییسی افزود: نتانیاهو پس از آنکه کلینتون تاکید کرده بود که کشورش حاضر به تعیین خط قرمز برای ایران نیست گفته بود آن افرادی که در جامعه بین المللی از تعیین خطر قرمز برای ایران خودداری می کنند حق ندارند به اسراییل برای حمله به ایران چراغ قرمز نشان بدهند.

روزنامه سوییسی همچنین یادآور شد که کلینتون بر ادامه مذاکره با ایران تاکید کرده است.

روزنامه سوییسی ˈ ۲۰ دقیقه ˈ در پایان نوشت: البته روابط بین اوباما و نتانیاهو مدتهاست که دستخوش تنش است واسراییل نسبت به سیاست آمریکا در قبال ایران آرامش ندارد.

اروپام ۱۳۴۴/۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.