روزنامه فرانسوی “حمایت مهلک پاریس” از عربستان را در جنگ یمن محکوم کرد

نشریه لومانیته فرانسه در یادداشتی حمایت مهلک پاریس از عربستان را در جنگ یمن محکوم کرد و نوشت، زمانی که آمریکا و انگلیس (به ظاهر) ارسال سلاح را به ریاض متوقف کرده‌اند، پاریس سکوت اختیار کرده و چشمانش را کاملا به روی مطالبات در مورد پایان دادن به همکاری نظامی با ریاض بسته است.

به گزارش ممتازنیوز، این روزنامه بر لزوم توقف جنگ یمن تاکید کرد، جنگی که جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام کرده فاجعه انسانی و استراتژیکی به بار آورده است و آمریکا به تمامی حمایت‌های خود از عملیات تهاجمی در جنگ یمن از جمله فروش سلاح پایان داده است.

روزنامه لومانیته عنوان کرد، ایتالیا هم طی یک اقدام غافلگیر کننده‌ای صادرات موشک و بمب به عربستان و امارات را تعلیق کرد و وزیر خارجه ایتالیا این اقدام را وظیفه کشورش و پیام صلحی از سوی ایتالیا عنوان کرد.

این در حالی است که دولت پاریس در مقابل استفاده از سلاح فرانسوی در یمن سکوت کرده است آن هم زمانی که موسسه‌های غیر دولتی اعلام می‌کنند، مساله همدستی فرانسه در نقض‌هایی که در یمن رخ می‌دهند، در سایه فروش سلاح به عربستان مطرح است. سازمان‌های غیردولتی اعلام می‌کنند، در حال بررسی گزارش‌های کارشناسان سازمان ملل درباره جنایت‌های جنگی احتمالی در یمن هستند.

در همین رابطه، در یک سند دولتی داخلی که توسط سازمان غیردولتی Disclose افشا شد، یکی از بخش‌های مقر نخست وزیری به صراحت به افزایش کنترل دموکراتیک بر صادرات سلاح اعتراض کرد.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.