روزنامه نگاران صهیونیست بیکار می شوند

با فروش روزنامه صهیونیستی معاریو که خبر قرارداد آن روز شنبه منتشر شد، ۱۶۰۰ روزنامه نگار صهیونیست به جمع بیکاران در اسرائیل افزوده خواهند شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  نوچی دانکنر، سرمایه دار ورشکسته صهیونیست، روزنامه معاریو و پایگاه اینترنتی آن را طی موافقت نامه ای به مبلغ ۲۱٫۴ میلیون دلار به شلومو بن زیوی، صهیونیست راستگرای حامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی واگذار خواهد کرد.

فروش معاریو موجب تغییر گرایش رسانه ای آن به نفع احزاب راستگرا خواهد شد. اما نکته مهم تر آن است که این معامله احتمالا به بیکاری هشتاد درصد از مجموع پرسنل دوهزار نفری این روزنامه نیز خواهد انجامید.

کارکنان این روزنامه معروف صهیونیستی روز یکشنبه با هراس از آینده شغلی خود گفتند که از مدیریت این روزنامه شکایت کرده اند. بنا بر این گزارش، پرسنل معاریو از اتحادیه کارگری صهیونیستی موسوم به هیستادروت – که تظاهرات ضددولتی تابستان گذشته را برگزار کرد – خواسته اند که از حقوق آنها حمایت کند. آنها در این شکایت خواستار تضمین دریافت حقوق ماه آتی و نیز انجام مذاکره درباره اخراج احتمالی چهار پنجم آنها از این روزنامه شده اند.

روزنامه معاریو در سال ۱۹۴۸ میلادی تاسیس شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.