روزنامه نگار مشهور امریکایی به دلیل کپی کردن چند جمله از مطلب دیگران از کار معلق شد

فرید زکریا، ستون نویس اصلی مجله تایم و مجری تلویزیونی شبکه خبری سی.ان.ان به دلیل کپی‌برداری چندین پاراگراف از نوشته یک نویسنده دیگر برای ستون خود، عذرخواهی کرد اما فعالیتش در تایم و سی‌ان‌ان به حالت تعلیق درآمد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگاری آسوشیتدپرس، فرید زکریا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: من یک اشتباه وحشتناک مرتکب شده‌ام. این یک خطای جدی و فاحش است و اولین و آخرین خطای تمام زندگی من خواهد بود.
“علی زلنکو”، سخنگوی مجله تایم نیز در بیانیه‌ای مجزا اعلام کرد که مجله عذرخواهی زکریا را پذیرفته اما برای انجام بررسی‌های بعدی، برای مدت یک ماه ستون وی را گرفته است.این مقام مسئول افزود: آنچه که زکریا انجام داده نقض استانداردهای ستون نویس‌های مجله تایم است چرا که نوشته‌های یک ستون نویس در این مجله هم باید حقیقی و هم اصل باشد. عقاید و دیدگاه‌های آنها و کلماتشان باید مال خود ستون نویس باشد نه متعلق به دیگری.گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر این است که در ستون نوشته شده توسط زکریا، در مجله تایم در ۲۰ اوت در مورد “کنترل حمل سلاح” و پاراگراف‌های مقاله پروفسور “جیل لپور” از دانشگاه تاریخ‌ هاروارد که در مجله نیویورکر ماه آوریل چاپ شده، هم‌خوانی‌هایی وجود دارد.در ستون زکریا با عنوان “پرونده کنترل حمل سلاح”، وی یکی از پاراگراف‌های خود را با جملاتی مشابه مقاله استاد دانشگاه هاروارد آغاز کرده که وی در مجله نیویورکر در ماه آوریل به چاپ رسانده بود.زکریا در بیانیه خود “رک و صریح” از این استاد دانشگاه، از سردبیر و خوانندگانش عذرخواهی کرده است.از سوی دیگر جنیفر دارگان، سخنگوی سی‌ان‌ان نیز اعلام کرد: سی‌ان‌ان فعالیت زکریا را به حالت تعلیق درآورده است تا کارهایش را بازبینی کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.