روزهای تعطیل پاییز را با هزینه کم سفر کنید

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

پاییز فصل رنگی سال است که برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی این فصل نیاز به برنامه‌ریزی برای سفرهای چند روزه و بلند مدت نیست.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران اگر بتوانید یک روز از هفته مانند پنجشنبه‌ها یا جمعه‌هایتان را هم خالی کنید می‌توانید با هزینه کمتر به سفر بروید. حال بهتر است که مقصدی را انتخاب کنید که هم جاذبه طبیعی داشته باشد و هم جاذبه تاریخی. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک‌روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنار هم سفر به روستای سرخ یعنی ابیانه است.

روستایی که در سال ۱۳۵۴ درفهرست آثار ملی کشور جای گرفت و دسترسی به آن از تهران، قم، کاشان، اراک، شهرکرد و اصفهان آسان است و می‌توان در یک روز تعطیل از آن دیدن کرد. روستای سرخ ابیانه در عصر آهن، آجر و شیشه یک روستای منحصر به فرد است که همه خانه‌ها، مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی ‌آن با خاک سرخ رنگ ساخته شده و برخلاف اغلب روستاهای ایران کاملا سرپا و سالم است، شاید به همین دلیل است که از سوی یونسکو روستای نمونه گردشگری شناخته شده است. صدای جوی آب، سایه درختان و آواز گنجشک‌ها هم به جذابیت و بکر بودن این روستای آرام اضافه می‌کند.

اگر ناهارتان را با خود برده‌اید می‌توانید زیر سایه یکی از درختان روستا در جایی که نهر آب از کنار آن می‌گذرد، لختی بیاسایید و غذای‌تان را میل کنید وگرنه رستوران محلی روستا را پیشنهاد می‌کنیم که دوغ، کشک بادمجان و آبگوشت‌های لذیذی دارد. این رستوران در باغچه کوچکی در میانه روستا قرار دارد.

همه ساکنان ابیانه که اغلب پیرمردان و پیرزنان هستند، لباس محلی می‌پوشند. البته جوانان ابیانه‌ای هم وقتی به روستای آبا و اجدادیشان بازمی‌گردند، لباس محلی می‌پوشند. لباس محلی ابیانه برای مردان یک شلوار گشاد مشکی همراه با روقبا و آرخالق (نوعی جلیقه) و برای زنان عبارت است از یک دامن کوتاه چین‌دار که حدود ۱۰ تا ۱۵ متر پارچه مشکی در آن به کار رفته و پیراهنی که از پارچه‌های گل‌دار است.

شرایط تور

اگر خواستید با تور به ابیانه بروید باید بدانید سفر یک‌روزه به ابیانه برایتان ۳۷ هزار تومان هزینه دارد. بیمه، راهنما، صبحانه بوفه سلف سرویس، پذیرایی و وسیله نقلیه توریستی از خدمات تور است.

آبشار لاتون

یکی دیگر از پیشنهادات ما آبشار لاتون است.پیاده‌روی در جنگل در منطقه لوندویل، بازدید از آبشار ۷۰ متری لاتون در اعماق جنگل و لذت آب‌تنی در آب‌گرم روستای کوته کومه از مزایای تور یک روزه آبشار لاتون است. هزینه سفرش هم ۹۵ هزار تومان است. همراه داشتن لباس مناسب برای پیاده‌روی را فراموش نکنید. این سفر دو روزه است.

غار کهک

تور یک روزه به غار کهک، غاری شگفت‌‌انگیز با استلاگمیت‌ها و استلاگتیت‌های بی‌نظیر، هیجان فرود عمودی در غار و تماشای تالارهای زیبا برای‌تان ۴۲ هزار تومان هزینه دارد. برای ورود به دنیای زیبای این غار آهکی، در ابتدا باید پیاده‌روی کوتاهی داشت تا به دهانه کوچک این غار رسید و هشت متر ابتدایی مسیر غار را به صورت عمودی عبور کرد.

آهار-شکراب

پیاده‌روی از آهار تا شکراب که نزدیک تهران هم هست یکی دیگر از پیشنهادات سفر یک روزه در منطقه رودبار قصران است. پیاده‌روی در کوچه‌های آهار و بازدید از امامزاده و آبشار شکراب از برنامه‌های این تور است. هزینه‌اش هم ۳۵ هزار تومان است. آهار -شکراب به دلیل نزدیکی به تهران موقعیت بسیار مناسبی دارد.

جنگل مرس سی

بازدید از جنگل راش در روستای سنگده، ‌دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه یکی دیگر از پیشنهادات ما برای سفر یک روزه است. هزینه این سفر نیز ۳۴ هزار تومان است. می‌توان با قدم زدن در طبیعت این ناحیه، تنفس در هوای لطیف جنگل و شنیدن نغمه سرایی پرندگان خوش آواز، خستگی ناشی از کار و فعالیت‌های زندگی روزمره را به فراموشی سپارد.

روستای نیاسر

روستای نیاسر هم یکی دیگر از مقاصد سفری است که می‌توانید یک روزه به آن سفر کنید. هزینه سفر یک روزه به این روستا ۴۰ هزار تومان است. وسیله نقلیه، بیمه، راهنما، صبحانه و پذیرایی برعهده برگزار کننده است. بازدید از روستا و آبشار نیاسر، چهارطاقی نیاسر و غار رئیس از برنامه‌های این تور است


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.