روزهای سختی بر خوزستان می‌گذرد / توان مراکز درمانی در آستانه اشباع

ایسنا/خوزستان فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان در پیامی خطاب به مردم با بیان اینکه روزهای سرنوشت‌سازی بر استان خوزستان می‌گذرد، گفت: تداوم وضعیت فعلی، توان ارائه خدمت در مراکز درمانی را به سمت اشباع خواهد برد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پیام دکتر فرهاد ابول‌نژادیان آمده است:

“مردم شریف استان خوزستان بار نخست که خطاب به شما نوشته بودم در حال تجربه روزهای سنگین پیک نخست بیماری کرونا بودیم. پیکی که با همدلی و همیاری پشت سر گذاشته شد.

امروز و در میانه برخاستن پیکی جدید باز هم برایتان می‌نویسم، از روزهایی سخت که بر خوزستان‌مان می‌گذرد.

در دو هفته اخیر و در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، رشد تصاعدی آمار بیماران مبتلا به کرونا موجب برخاستن خیزی تند از بیماری شد که ۹ شهر استان را وارد وضعیت قرمز کرد و بیم آن می‌رود تعداد این شهرها افزایش یابد.

شواهد به وضوح حکایت از بروز پدیده‌ای جدید در طول پاندمی کرونا دارد. قدرت سرایت ویروس به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده و یک فرد ناقل به راحتی قادر به آلوده کردن چند ده نفر می‌باشد. موضوعی که موجب شده علاوه بر تکمیل گنجایش بخش‌های کرونا در بیمارستان‌هایی که پیش از این برای درمان بیماران کووید استفاده می‌شدند، بیمارستان‌های جدیدی هم وارد سیکل درمان بیماران مبتلا به کرونا شوند.

از هرگونه ملاحظه خودداری می‌کنم چراکه در بحث‌ جان مردم باید صریح بود، روشن هشدار می‌دهم تداوم وضعیت فعلی و سطح بسیار پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، توان ارائه خدمت در مراکز درمانی را به سمت اشباع خواهد برد.

مردم و مسئولان در همه دستگاه‌ها هوشیار باشند؛ تاب‌آوری نظام درمان، بی‌نهایت نخواهد بود.

تمامی اجزا و پرسنل نظام سلامت در استان جان‌شان را کف دست گذاشته‌اند و رو در روی ویروسی قدرت‌یافته، در راه دفاع از سلامت مردم‌شان مشق فداکاری و ایثار می‌کنند و تا لحظه آخر، حافظ نفس‌های مردم‌شان خواهند بود اما باید بدانیم در مصافی نابرابر که عده‌ای با سهل‌انگاری و عدم اهتمام به رعایت اصول بهداشتی، کفه ترازوی آن را به نفع دشمنی بی‌رحم سنگین می‌کنند، الزاما نتیجه‌ای دلخواه رقم نخواهد خورد.

مردم شریف خوزستان، صبوری میراث ماندگار و برجای مانده از خاک استان‌مان است؛ در این روزهای سخت و سرنوشت‌ساز صبور و هوشیار باشید و اجازه ندهید دستاورد درخشان استان خوزستان در عرصه مقابله با کرونا که با وجود جمعیت و پهنای وسیع جغرافیایی، ماه‌ها از استان‌های با کمترین میزان بستری و فوتی بود از دست برود.

با ادامه مقاومت در برابر امواج پاندمی، اجازه دهید فردایی را که اکنون با نوید واکسیناسیون روشن‌تر خواهد بود نیز تجربه کنیم.

ماسک بزنید و در هیچ اجتماع خطرناکی شرکت نکنید.

در این روزهای قرمز؛ بازار، خیابان و مهمانی نروید و فراموش نکنیم خانه امن‌ترین پناهگاه است.

روزهای امن فردا را از پدران، مادران و فرزندان‌مان دریغ نکنیم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان”

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.