روزهای سخت ولوو

۲۰م دیماه ،

روزهای سخت ولوو

Bookmark and Share

ولوو اعلام کرد فروشش در سال ۲۰۱۲ شش درصد کاهش یافت و پیش‌بینی کرده سال سختی پیش رو داشته باشد. 

ولوو اکنون تحت مالکیت کارخانه چینی جیلی است. جیلی این خودروساز سوئدی را دو سال پیش به قیمت یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار از فورد خرید. جیلی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ یازده میلیارد دلار در این کارخانه سرمایه‌گذاری می‌کند تا فروشش را به هشتصد هزار دستگاه در سال برساند. 

اما آمار سال ۲۰۱۲ به هیچ وجه چنین آینده درخشانی را ترسیم نمی‌کند. اگرچه فروش ولوو در بازار آمریکا اندکی افزایش یافته است اما تعداد خودروهای فروخته شده در بازارهای مهمی مانند چین با نرخی دو رقمی کاهش یافته است. در حالی که ولوو برای فروش سالانه ۲۰۰ هزار خودرو  در چین برناهم ریزی می‌کند، فروش سال قبل‌اش با ده درصد کاهش تنها ۴۱ هزار دستگاه بود. آمریکا همچنان بزرگترین بازار ولوو است که سال قبل در آنجا ۶۷ هزار و ۲۷۳ دستگاه خودرو فروخت. 

ولوو در گزارشی که از عمل‌کرد سال قبل خود منتشر کرده پیش‌بینی کرده در سال ۲۰۲۴ «در حالی که خودروسازان در تلاشند تا سهم خود را در بازارهایی افزایش دهند که از نظر اقتصادی ثبات ندارند، به نظر می‌رسد رقابت در صنعت خودروسازی به اندازه سال ۲۰۱۲ فشرده باشد.»

در چین ولوو به وضوح از ب ام و  و آئودی عقب افتاده و فروشش یک سوم این رقبای آلمانی است. ولوو سال قبل استفان یاکوبی، مدیر آلمانی‌اش را اخراج کرد و هاکان ساموئلسون، سوئدی را به جای او نشاند. 

ولوو امسال دو مدل V40 و V40 کراس کانتری (عکس بالای صفحه) را به بازار عرضه کرد. اما این خودروها در کلاسی است که رقابت در آن بسیار سخت است و به تنهایی قادر به ایجاد تحول در وضعیت ولوو نبود. 

آقای ساموئلسون اکنون در حال کاهش هزینه‌ها و تولید است تا جلوی ضرر را بگیرد. کارخانه سوئدی پایان سال آینده میلادی مدل‌های تازهی به بازار خواهد فرستاد و یک کارخانه در چین تاسیس می‌کند و مدیر این سازنده خودرهای لوکس سوئدی امیدوار است با این تحولات ولوو دوباره در مسیر پیشرفت قرار گیرد. 

برچسب ها : خودروسازی جهان | خودروسازی سوئد | ولوو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۰۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.