روزه خود را با مایعات گرم باز کنید

سارا حکیم کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: مصرف مواد غذایی آبکی مثل فرنی، سوپ، آش و حلیم بدون روغن موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه‌دار می‌شود.

برنا: سارا حکیم کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: مصرف مواد غذایی آبکی مثل فرنی، سوپ، آش و حلیم بدون روغن موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه‌دار می‌شود.

حکیم ادامه داد: بهتر است در هنگام افطار از مواد غذایی طبیعی شیرین نظیر خرما، کشمش، عسل و انواع میوه برای تنظیم قند خون استفاده شود و از مصرف شیرینی‌هایی که تنها حاوی انرژی بوده و فاقد مواد مغذی هستند، پرهیز شود.

وی افزود: مصرف غذاهای پرحجم، چرب و سرخ کرده و تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر ضمن ایجاد ناراحتی‌های گوارشی میل به خوردن غذا را نیز در وعده سحر کاهش می‌دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه در پایان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان مانند دیگر ایام سال مصرف حداقل هشت لیوان مایعات در طول شبانه روز ضروری است و بهتر است حدود سه لیوان مایعات هنگام سحر و پنج لیوان از افطار تا آخر شب نوشیده شود.

وی تصریح کرد: به جز یک تا دو لیوان آب خالص که لازم است به‌علت سرعت جذب بالا مصرف شود مابقی را می‌توان از منابعی چون شیر، هندوانه، گوجه فرنگی، خیار، کاهو و دیگر میوه‌ها و سبزیجات تأمین کرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.