روزه داران ورزشکار باید تمرینات ورزشی را ادامه دهند

حفظ شدت و مدت ورزش در روزه داران ورزشکار مانع از تغییر عملکرد ورزشی می شود.

دکتر سید محسن خوش نیت نیکو، فوق تخصص غدد در گفتگو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: قطع ورزش در ماه رمضان منجر به کاهش توده عضلانی بدن ورزشکاران، کاهش ظرفیت مصرف اکسیژن و کاهش توان ورزشی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش شدت ورزش در ماه رمضان با کاهش عملکرد ورزشی مرتبط است گفت: در صورت حفظ شدت و مدت ورزش در ماه رمضان یا حتی افزایش شدت تمرین ها موجب می شود عملکرد فیزیکی ورزشکاران تحت تاثیر قرار نگیرد لذا قطع یا کاهش ورزش در ماه رمضان توصیه نمی شود.

مدت خواب در روزه داری

این فوق تخصص غدد با بیان اینکه کاهش مدت زمان خواب در ورزشکاران روزه دار از طریق تغییر عملکرد ذهنی و تطابق اثرات غیرمستقیمی بر فعالیت عضلانی دارد گفت: کاهش زمان خواب در ورزشکاران منجر به کاهش سطح عملکردی فعالیت ها می شود ولی مقابله با این مشکل نیاز به تمرکز دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: روزه داری تنها برخی جنبه های ورزشی مانند احساس خستگی را افزایش می دهد اما به دلیل کاهش توان ورزشی، توقف ورزش در ماه رمضان توصیه نمی شود بلکه با استفاده از برخی تغییرات رفتاری و زمان بندی مناسب می توان در ماه رمضان به انجام تمرینات ورزشی ادامه داد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.