روزگاری تازه برای ملت های جهان

سخنان تاریخی و مهم امروز رهبر انقلاب اسلامی را می توان در دو بعد داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد که این مژده که روزگاری تازه آغاز شده که بر زندگی همه ملت های جهان اثر خواهد داشت و تبیین تفاوت مراسم روز قدس امسال با سال های گذشته از مهمترین محورهای آن است. در ذیل تلاش شده است که با واکاوی این سخنان ،‌ به نقشه راهی از مسیر روی جهان اسلام و فرصت ها و تهدیدها دست یافت:

** روزگار تازه جهان اسلام بر وضع همه ملت های جهان تاثیر می گذارد

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه دوم از نماز عید فطر مطالبی را درباره وضعیت جهان اسلامی در قبال جهان و چالش ها بیان کردند که نوید بخش ‘هندسه نوین جهانی ‘ است که معظم له چندی پیش نیز در دیدر با نخبگان کشور بر آن تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان امروز خود گفتند: ‘روزگار تازه ای آغاز شده است وضع جدیدی در دنیای اسلام به وجود آمده و این وضع بر روی زندگی همه ملت های جهان به تدریج اثر خواهد گذاشت’

*مسائل کنونی، تعیین کننده مسیر امت اسلامی در آینده است

ایشان در فرآیند تشریح روزگار تازه فرمودند: مسایل دنیای اسلام در این برهه از زمان مسایل بی نظیری است، این تحولاتی که در دنیای اسلام اتفاق افتاده ، عجیب ، تکان دهنده و تعیین کننده مسیر امت اسلامی در آینده است و امیدواریم انشاالله همچنان که تاکنون ملت های این منطقه توانسته اند کارهای بزرگی را انجام دهند و مسوولان کارهای شایسته ای انجام داده اند این تلاش ها همچنان ادامه پیدا کند.

* وظایف سنگینی بر دوش مسوولان کشورهای اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد دیگر از هندسه نوین جهانی را وظایف سنگینی دانستند که بر دوش مسوولان کشورهای اسلامی است . ایشان فرمودند: امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه آنها است و کمک کند که بتوانند این وظایف را انجام دهند.

* دشمن شناسی امت اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین نگاه داری فرصت ها و پرهیز از ایجاد هرگونه تهدید در میان جهان اسلام فرمودند: ‘باید سعی کنید در تحلیل ها و در شناخت حوادث دچار خطا و اشتباه نشوید ، بدانیم آمریکا و صهیونیسم دشمنان امت اسلامی اند؛ سردمداران رژیم های جبار دشمنان امت اسلامی اند اگر دیدیم در یک جایی آن ها در یک جهت قرار گرفته اند بدانیم آن جهت، جهت باطلی است جهت غلطی است دچار خطای در تحلیل نشویم آن ها هرگزبرای ملت های مسلمان دل نمی سوزانند هرچه بتوانند تخریب می کنند و اخلال می کنند در روندها.

* شناخت برخی از راهکارهای دشمنان اسلام برای ایجاد تهدید در جهان اسلام

ایشان درباره شناخت برخی از اعمال دشمنان برای ایجاد تهدید در میان امت اسلامی گفتند: ‘همین حالا همین جنجال هایی که آن ها در واقع به راه می اندازند اگر چه گاه از زبان بعضی افراد غافل هم تکرار می شود اختلافات مذهبی، اختلافات قومی، اختلافات نژادی و زبانی ، اینها را عمده می کنند در حالی که در اسلام این ها نیست اِنَّ اَکرَمَ کُم عِندَالله اَتَّقَیکُم همه یکی هستند همه با هم برادرند؛ باید همه ما بیدار باشیم بصیر باشیم و چشمهایمان را بازکنیم تا دچار خطای تحلیل نشویم. ‘

* ترفندهای پیچیده دشمنان بر سر راه مسیر امت اسلامی

ایشان در عین حال با تاکید بر اینکه ‘ دشمنان امت اسلامی که روز به روز ترفندهای خود را پیچیده تر می کنند و با همه قوا و با همه توان از همه اطراف وارد این میدان می شوند’ ،‌اظهار امیدواری کردند که نتوانند غلبه کنند بر همت امت اسلامی.

** روز قدس نشانه شناسی اقتدار جهان اسلام پس از بیداری اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشانه شناسی وضعیت دگرگون یافته جهان اسلام گفتند: ‘موضوع دیگر ، روز قدس است ،‌این روز و حرکتی که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند به حمدالله سال به سال گرمتر و باشکوهتر برگزار می شود و این یک حرکت بسیار عمیق و پر معنایی است.’

* هم آوایی ملت های دیگر با ملت ایران در جو عدم حضور بازماندگان رژیم های طاغوتی

ایشان در این باره افزودند: امسال ملت های دیگر هم با ملت ایران بیش از سال های قبل هماهنگی و هم آوایی داشتند. در برخی کشورها که تسلط و سیطره بازماندگان رژیم های طاغوتی مانعی بود از اینکه مردم احساسات خود را در مورد فلسطین بروز دهند، امسال بحمدالله مردم توانستند در آن کشورها هم وارد میدان بشوند و این جریانی است که انشاء الله ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در فرازی دیگر از سخنان خود درباره مساله زلزله آذربایجان شرقی بر تداوم کمک ها به زلزله زدگان و وظیفه مسوولین برای پیشرفت و بهبود وضعیت منطقه تاکید کردند.

گزارمیز**۹۱۸۷** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.