«روزگاری عشق و خیانت» شمقدری به دولت یازدهم رسید

۱۹خردادماه،

به گزارش خبرنگار سینماپرس، روح الله شمقدری که فیلم سیاسی «پایان نامه» را نیز در کارنامه خود دارد این روزها مشغول ساخت فیلمی در سکوت خبری است که حتی نامی از آن به صورت رسمی در رسانه ها منتشر نشده است و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی بارها نام این پروژه را تغییر داده اما سازندگان هیچ اطلاعاتی از دلایل این تغییر نام ها اعلام نکرده و حاضر به مصاحبه نشده اند.

این فیلم که به کارگردانی داود بیدل است پیش از این رسانه ها از آن با نام «عبور از مه» خبرهایی را به صورت گمانه زنی منتشر کرده بودند که در نهایت «روزگاری عشق و خیانت» نام گرفته و مجوز فیلمسازی آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

موضوع و خلاصه داستان فیلم «روزگاری عشق و خیانت» تاکنون در هیچ رسانه ای منتشر نشده و تنها روح الله شمقدری در اشاره ای کوتاه در یکی از رسانه ها زمان فیلم را دوران انقلاب عنوان کرده است.

یادآور می گردد روح الله شمقدری فیلمی سیاسی را در کارنامه خود دارد که پس از همان ابتدای ساخت فیلم با حاشیه های بسیار بسیاری روبه رو شد. پایان‌نامه فیلمی ایرانی به کارگردانی حامد کلاهداری و تهیه کنندگی روح‌الله شمقدری و با بازی حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، چکامه چمن‌ماه، نیما شاهرخ‌شاهی و با حضور داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پور است.

این فیلم به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ می‌پردازد.ابتدا شایع شد بازیگر اصلی فیلم لیلا اوتادی است و در نقش ندا آقاسلطان بازی می‌کند. تنها سه ساعت پس از اعلام خبر در گفت‌وگوی یکی از رسانه ها با لیلا اوتادی این خبر را تکذیب شد. رئیس سازمان سینمایی نیز در مورد خبر ساخت فیلمی دربارهٔٔ ندا آقاسلطان گفت داستان پایان‌نامه را خوانده و ربطی به موضوع ندا آقاسلطان ندارد.

داود بی‌دل پیش از این تله‌فیلم‌هایی چون «هیش»، «آلواتان» و «گرداب سکندر» را ساخته و فیلم «روزگاری عشق و خیانت» اولین تجربه سینمایی وی است.

فهرست عواملی که از این فیلم تاکنون به صورت غیر رسمی انتشار یافته عبارت است از: فهرست عوامل اصلی «عبور از مه» عبارتند از: کارگردان: داود بی‌دل، تهیه کننده روح الله شمقدری، مدیر فیلمبرداری: محمدتقی پاکسیما، مدیر تولید:‌محمود محمد طائمه، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی، صدابردار: عباس رستگارپور، طراح صحنه و لباس: محمد هادی فدوی. بازیگران: جمشید هاشم پور، میلاد کی‌مرام، نسرین مقانلو، شهرزاد کمال زاده، سحر قریشی، حسن جوهرچی، جعفر دهقان، علی اوسیوند، آتش تقی‌پور و همایون ارشادی.

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.