روزگاری که دیدن موشها در خیابان ها عادت شده است

آن وقت ها دیدنشان سخت بود ولی این روزها هر طرف که سر بگردانی میبینی شان.

با شجاعت و مهارت تمام از دریچه فاضلاب و گوشه و کنار جوی آب بیرون می آیند و بیخیال عابران در حال عبور جلو چشمانت مانور می دهند و دوباره در سوراخی می خزند و ناپدید می شوند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران وتومی مانی و مرور چند باره این صحنه شاید دیدنش دیگر برایت عادت شده باشد. لابه لای همه دیدنی های عجیب  و غریب پایتخت صحبت درباره موشها ساکنان بی چون و چرای فاضلابها و جوی های این روزهای تهران است که تعدادشان هم کم نیست و دیگر مهمانان ناخوانده شهر نیستند.
میان ان همه شلوغی سروصدای ماشین و ازدحام آدم کنار سطل زباله بزرگ و سیاه شهرداری نگاهم افتاد به دو موش بزرگ که یکی از سمت چپ و دیگری از سمت راست کمین کرده بود کبوتری میان آنها درحال دانه برداشتن بود دو موش در یک لحظه به سمت کبوتر یورش بردند کبوتر غافلگیر شد در یک چشم به هم زدن موشها کبوتر را با خود به زیر سطل زباله بردند. چند لحظه صدای فش و فش بعد دیگر هیچ با چشمانی از حدقه بیرون آمده ناباورانه به صحنه خیره شدم.
بله اینگونه است که این موش ها شاید دیگر مثل خود آدمها در خیابانها جولان می دهند و در منطقه ۳ هم دیدن این موش ها دور از انتظار نیست.
مریم منعم مسئول محیط زیست شهرداری منطقه ۳ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه با شروع فصل تابستان تعداد موش ها در خیابان ها به حداقل می رسد و زاد و ولد بیشتر می شود شهردار موظف است با اقدامات فعالیت های عمرانی و زیبا سازی در سطح شهر و حرص کردن درختان و همچنین درست کردن جوی ها این مشکل را تا حدودی حل کند.
البته منطقه ۳ نسبت به مناطق دیگر جز مناطق نیمه آلوده است و حتی نسبت به مناطق دیگر نیز پاک تر است.
وی ادامه داد: ما هر ماه یک برنامه طعمه گزاری در سطح منطقه انجام می دهیم و برنامه ها و بروشورهایی را در اختیار مردم قرار می  دهیم.
منعم خاطر نشان کرد: در محدوده خیابان ولیعصر و ده ونک به این دلیل تعداد موش ها به نسبت زیاد است که جوی ها به درستی ترمیم نشده اند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.