“روز جهانی رسول اعظم”با مشارکت وزارت ارشاد برگزار می گردد

۲۸م دیماه ،

وزیر ارشاد به نامگداری اولین جمعه هفته وحدت به عنوان روز جهانی رسول اعظم(ص) اشاره و از آمادگی کامل وزارت ارشاد برای مشارکت و حمایت از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری در گرامی داشت این روز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سید محمدحسینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت الله ˈ محسن اراکیˈ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای این مجمع با بیان این که در این وزارت خانه سعی شده در فعالیت ها و برنامه های مختلف جنبه تقریبی هم لحاظ شود، افزود: بر این باوریم ارتباط مستمر با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منجر به ساماندهی و کامل تر شدن برنامه های فرهنگی و هنری خواهد شد. 
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حضور و مشارکت مسلمانان شیعه و سنی در سراسر کشور اشاره و گفت: بر این باوریم قوام دین اسلام ، به وحدت ، یکپارچگی و همدلی بین مسلمانان است.
به گفته ی حسینی ، این گونه فعالیت های مشترک شیعه و سنی شبهات ، ابهامات و تفرقه افکنی ها را از بین خواهد برد و سبب نزدیکی هرچه بیشتر مسلمانان به یکدیگر می گردد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از آمادگی این وزارتخانه برای ساخت سرود مشترک تقریب مذاهب ، بنیانگذاری کتابخانه تخصصی تقریب مذاهب خبر داد و گفت: در پژوهشگاه فرهنگ و هنر بخشی برای همکاری و کمک به راه اندازی مرکز گفت وگوی بین مذاهب و همکاری همه جانبه با مجمع تقریب مذاهب اسلامی ایجاد خواهد شد.
وزیر ارشاد در ادامه همچنین از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای انتخاب کتاب سال تقریب مذاهب ، بحث القرآن و شیعه ، ساخت فیلم سینمایی با نگاه تقریبی و بحث اطلاع رسانی کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد.
در ادامه ی این مراسم دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن قدردانی از وزیر ارشاد برای برگزاری نشست مشترک ، پیشنهاداتی را برای همکاری مستمر بین وزارت ارشاد و این مجمع ارایه کرد.
آیت الله محسن اراکی به نامگذاری اولین جمعه هفته ی وحدت به نام روز رسول اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: به طور یقین با مشارکت و همکاری وزارت ارشاد بزرگداشت این روز بزرگ که به تجلیل از شخصیت پیامبر (ص) ، تبیین سیره ، زندگی و شخصیت آن حضرت پرداخته می گردد ، هرچه باشکوهتر برگزار خواهد شد. 
وی همچنین به برگزاری کنفرانس وحدت در بهمن ماه جاری اشاره و خواستار حمایت و همکاری همه جانبه وزارت ارشاد در برگزاری این کنفرانس بین المللی شد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه حضور و حمایت وزارت ارشاد از برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی را مهم و تاثیر گذار دانست.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.