روز جهانی محمد(ص) نامگذاری شد

آیت‌الله اراکی خبر داد:

خبرگزاری پانا:دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلام روز جهانی محمد (ص) گفت: در روز جهانی محمد(ص) مسلمانان با لباس‌های مشترک و آرمان‌های ویژه امت واحد اسلامی جشن با شکوهی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا،آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود مجمع به فاز جدید از فعالیت‌های تقریبی اظهار داشت: در طول بیش از دو دهه فعالیت مستمر این مجمع، زمینه سازی فکری و عقیدتی در روند وحدت بین مذاهب اسلامی جنبه تئوریک داشته است، ولی در دوران جدید با توجه به ورود امت اسلامی به مرحله جدید بیداری اسلامی و تاثیر پذیری از اندیشه های ناب امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، مجمع نیز برنامه های گسترده ای برای ورود به صحنه عملی در تحقق وحدت جهان اسلام خواهد داشت.

وی با تاکید بر تلاش فراگیر استکبار جهانی برای تفرقه افکنی بین مسلمین تصریح کرد:‌امروز دنیای استکبار سیاست های خود را مبتنی بر اسرار در ایجاد تفرقه و شکاف بین اقوام و مذاهب اسلامی معطوف داشته و با جنگ افروزی های گسترده در بلاد اسلامی در صدد است تا بذر نفاق و کینه را در بین امت اسلام بپاشد تا به اهداف  سلطه گرایانه خود و چپاول کشورهای اسلامی دست یابد.

آیت‌الله اراکی ادامه داد:‌ تنها نهادی   که در سایه فرامین و رهنمودهای ولی امر مسلمین در برابر تمام امواج تفرقه ایستاده و سعی در ایجاد وحدت و همدلی در قلوب مسلمانان دارد، همین مجمع تقریب مذاهب است.

وی افزود:‌تولید ، عرضه و ترویج اندیشه های تقریبی،‌ تبیین و ایجاد بستر های مناسب برای نزدیکی مذاهب اسلامی، تشکیل گردهمایی های فراوان سران و رهبران مذاهب، وا داشتن اتباع مذاهب به هم نوایی ، هم فکری و وحدت در برابر توطئه های دشمنان و مبارزه با جنگ‌های فرقه ای و جریانات تفرقه انگیز در جهان اسلام از عمده کارهای صورت گرفته در مجمع تقریب است که نتایج و دستاوردهای بزرگی را در بر داشته است.

آیت‌الله اراکی تشکیل امت واحده اسلامی را آرمان بزرگ مجمع خواند و یادآور شد: امروز به برکت تاثیرات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی شاهد جوانه زدن و پیدایش امت واحد اسلامی هستیم و لذا در راستای تحقق این آرمان والا مجمع بزودی گام‌های موثر عملی را در این راستا برخواهد داشت.

وی افزود: در مجمع جهانی تقریب بر آنیم تا زمینه های عملی مشارکت آحاد جوامع اسلامی بویژه جوانان را در عرصه های اجتماعی، بازرگانی، ورزشی و فرهنگی هماهنگ و همسو با آرمان تحقق وحدت جهانی مسلمین نماییم و فعالیت های میدانی اجتماعی در این راستا را افزایش دهیم،.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پایان با اشاره به برنامه های گسترده مجمع در هفته وحدت گفت:‌ در این هفته مبارک استراتژی و برنامه های مشارکت عملی وحدت کلید خورده و در روز جهانی محمد(ص) مسلمانان با لباس‌های مشترک و آرمان‌های ویژه امت واحد اسلامی جشن با شکوهی را برگزار خواهند کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.