روز جهانی IPv۶، موفق بود؟

ماندانا سجادی: داده های اولیه نشان می دهد ، سوئیچ کردن به IPv6 به خوبی در جریان است. البته به لطف فیس بوک و Netflix.

بر کسی پوشیده نیست که کمپانی Netflix اکانت سرویس‌های زیادی را برای بخش عظیمی از ترافیک اینترنت به جریان انداخته است. این کمپانی  ویدئوها را از طریق بزرگترین پهنای باند فشرده فعال آنلاین، در اینترنت به جریان می اندازد و کل کسب و کار شرکت بر همین اساس شگل گرفته است.

فیس بوک هم با گوگل بر سر اینکه کدامیک پربیننده ترین سایت اینترنتی است و بیشتر می تواند کاربران را درگیر کند، در رقابت است.

به گفته یک کمپانی مدیریت شبکه به نامSandvine ، اصلا جای تعجب نیست که وقتی این دو کمپانی، بخش های بزرگی از سرورهای خود را به این پروتکل جدید سوئیچ کنند ترافیک IPv6 ناگهان بالا برود.

اما آن چه تعجب آورتر است این است که ترافیک IPv6  برای این دو کمپانی در اواخر ماه می افزایش یافت، یعنی دو هفته پیش از راه اندازی جهانی آن!

 

 

دان بومن از کمپانی Sandvine نوشته است: با نگاه کردن به داده های اولیه در می یابیم این سوئیچ بزرگ تنها در یک روز انجام نشده و اینطور که به نظر می رسد چهارشنبه هفته پیش تنها ضرب‌الاجلی بوده است تا کاری که بسیاری از وب سایتها از سال پیش آغاز کرده بودند را به انجام برسانند.

Sandvine با تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها دریافته است که در حال حاضر وب سایت YouTube بیشترین ترافیک آنلاین را برای IPv6 درست کرده است اما سرویس ویدئویی گوگل هنوز در حال سوئیچ کردن است و سهم اندکی از ترافیک IPv6 دارد.

در راس دامنه IPv6 وب سایت YouTube با ۵۷٫۲ درصد ترافیک (البته زیر حد استاندارد) قرار گرفته و Netflix در رده دوم ایستاده است.

با اینکه Netflix ترافیک زیادی در IPv6 داشته است اما Sandvine  خاطر نشان کرده است که این کمپانی دامنه تازه ای برای این استاندارد جدید ایجاد کرده است.

بومن متذکر شده است که این کار با روح اصلی حاکم بر IPv6 منطبق نیست و Netflix باید تلاش کند با نگهداری و ضبط تگ ها، درست مانند فیس بوک و یوتیوب،  هر دو پروتکل IPv4 و IPv6 را تحت یک دامته کنترل کند.  

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.