روز زمین پاک، روز نفس کشیدن زمین

۳۱فروردین۱۳،

مقدم معاون ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی شهر تهران خبر داد: روز دوم اردیبهشت ماه، روز صیانت از منابع آب، خاک و هوای زمین است و در واقع روز نفس کشیدن زمین است.

مقدم معاون ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث زمین پاک برای حفظ و سالم نگه داشتن و ارج نهادن به این موهبت الهی، دوم اردیبهشت ماه را برای این منظور انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: آلودگی هوا که از جدی‌ترین آسیب‌ها به زمین است بر محیط زیست و انسان‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.
مقدم افزود: از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی شهر تهران تنها ۱٫۵ و از ۴ میلیون موتور سیکلت تنها ۳۳۴ دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که این آمار نگران کننده است.
این مقام مسئول گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوا ناشی از همین منابع متحرک یعنی خودروها و موتورسیکلت ها است که با توجه به آمارهای موجود، ارزان‌ترین و موثرترین راهکار مقابله با آلودگی هوا همین معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها است.
وی تصریح کرد: عوامل و علل زیادی در کاهش مراجعات به مراکز معابنه فنی وجود دارد که مهمترین آنها شرایط اقتصادی، نبود آگاهی و فرهنگ‌سازی لازم، عدم توجه جدی مسئولین به امر تاثیر معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا است، کیفیت پایین سوخت و خودرو هم که جای خود را دارد و در نهایت جدی نگرفتن شهروندان در این زمینه است.
مقدم خاطر نشان کرد: به عنوان یک مسئول اجرایی در بحث آلودگی هوا از همه مسئولین مربوطه و مردم تقاضا دارم که آلودگی هوا را جدی گرفته، چرا که این موهبت الهی میراثی برای آیندگان است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.