روز طلایی ایران در پارالمپیک لندن

۱۴ شهریور – ۰۷:۴۵:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

سه مدالی که ورزشکاران ایران در روزششم بازی‏های پارالمپیک لندن به دست آوردند موجب صعود هفت پله‏ای کاروان ورزش کشورمان و قرارگرفتن در رده نهم شد. 
 به گزارش خبرگزاری ممتاز، چهاردهمین دوره بازی‏های پارالمپیک امروز با برگزاری رقابت‏های مختلف وارد روز ششم شد.
در این روز از بازی‏ها، زهرا نعمتی در رقابت‎های ریکرو انفرادی ایستاده زنان در مرحله نیمه نهایی و نهایی نمایندگانی از ایتالیا را شکست داد و به مدال طلای این بخش از مسابقات دست یافت.
در رقابت‏های پرتاب نیزه کلاس f53 نیز عبدالرضا جوکار در مجموع ۶ پرتابی که داشت با ثبت رکورد ۲۰ متر و ۷۲ سانتی‏متر در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت.
مجید فرزین، وزنه بردار دسته ۵/۸۲ کیلوگرم کشورمان سومین مدال آور ایران در روز ششم بازی‏های پارالمپیک بود. فرزین در  این رقابت با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد. این وزنه بردار ۲۸ ساله ابتدا وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی را پرس کرد و در حرکت دوم موفق به مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی شد.
کاروان ایران در بازی‏های پارالمپیک لندن ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال نقره پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال نقره وزنه برداری) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است.
بدین ترتیب و با توجه به مدال‏های کسب شده در این روز، مجموع مدال‏های ایران به ۱۰ مدال شامل ۶ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز رسید. کاروان ورزش ایران که در پایان روز پنجم بازی‏های پارالمپیک با ۷ مدال در رده شانزدهم قرار گرفته بود، با سه مدال کسب شده در رقابت‏های امروز هفت پله صعود کرد و بالاتر از فرانسه و لهستان در رده نهم قرار گرفت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۴۱۹۴۵۰۸۵۸۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.