روز فرهنگی ایران در خیمه ماه رمضان مسکو برگزار شد

به گزارش ایرنا، ‘رضا سجادی’ سفیر ایران در روسیه در این برنامه گفت: امروز جهان اسلام و مسلمانان با سه خطر شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی مواجه است که هر روز به طرح توطئه های جدید مشغول هستند.

وی از افراط گرایی به عنوان دشمن سوم مسلمانان یاد کرد و با بیان اینکه اسلام دین رحمت و صلح است، اظهار داشت: خدا در قرآن در باره پیامبر (ص) می فرماید پیامبر نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه جهان رحمت است و پیامبری که رحمت است، نمی تواند آموزه های افراطی داشته باشد.

‘رنات ابیانف’ رییس اداره بین المللی شورای مفتی های روسیه هم در این آیین، برگزاری روز فرهنگی ایران در ‘خیمه رمضان’ را تبریک گفت.

وی با اشاره به مشاهداتش از سفر به ایران گفت: سفر به ایران به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد و این کشور بسیار تحسین برانگیز است.

ابیانف خاطرنشان کرد: مردم ایران مهربان و صادق و دارای پایه های روحانی محکم هستند.

وی با بیان اینکه تلاش برای سازندگی از ویژگی های بارز ملت ایران می باشد، اظهار داشت: ملت ایران در این ویژگی به ملت روسیه نزدیک است.

مقام شورای مفتی های روسیه از جمهوری اسلامی ایران بخاطر مشارکت فعال در برنامه های این نهاد اسلامی روسیه تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین حادثه جانخراش زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی را که صدها کشته و مجروح برجای گذاشت، از طرف مسلمانان روسیه به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

‘خیمه رمضان’ که برای هفتمین سال متوالی در مسکو برگزار می شود، روز سه شنبه هفته گذشته توسط شورای مفتی های روسیه با کمک شهرداری مسکو در محوطه مسجد ‘مینسکایا’ برپا شد و برنامه های آن تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

روز فرهنگی ایران در ‘خیمه رمضان’ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس برنامه ویدئویی برای معرفی فرهنگی ایران زمین و جاذبه های آن به نمایش درآمد که مورد توجه حاضران واقع شد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۳۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.