روز ملی سینما بلیت نیم‌بهاء می‌شود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

جمعه ۲۱ شهریور مصادف با روز ملی سینما بلیت سینماها نیم‌بهاء خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، حبیب ایل‌بیگی دربارهٔ طرح “سینما سلام” گفت: در چند هفته اخیر بحث‌های متعددی در زمینه طرح سینما سلام شد و البته دکتر ایوبی برای نمایش رایگان فیلم در ۲۱ شهریور (روز ملی سینما) اعلام آمادگی کرده بودند و ما نیز بعد از برگزاری یک دوره مراحل آسیب‌شناسی اجرای آن را پشت سر گذاشته‎ایم اما در ادامه بررسی‌ها آقای ایوبی با برگزاری رایگان این طرح مانند قبل موافق نبودند چراکه ممکن است رایگان شدن سینما به معنای بی‌ارزشی آن تلقی شود و اینکه شاید بعضی سینماها امکانات لازم برای استقبال از مردم و ازدحام که ایجاد خواهد شد را نداشته باشند.

مدیر طرح سینما سلام با اشاره به اجرای این طرح در دهه‌ی فجر سال قبل، ادامه داد: استقبال از این طرح به‌قدری از سوی مردم بسیار بود که بعضی از سینماداران نتوانستند از پس کنترل جمعیت بر آیند البته این ازدحام جمعیت در بعضی سینماها نیز به‌خوبی کنترل شد. هیچ‌کس انتظار استقبال چنین جمعیتی نداشت و اگر قابل پیش‌بینی بود راهکارهای بیشتری برای برقراری نظم اعمال می‌شد.

ایل‌بیگی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک مردم برای اولین بار به سینما رفتند و شوق حضور در سینما در آن‌ها ایجاد شد و مسئولان متوجه کمبودهایشان شدند. طرح سلام سینما برای سازمان سینمایی است و امیدواریم اتفاقهای خوبی در ادامه بی‌افتد البته به‌شرط آنکه صاحبان سینما همکاری کنند.

وی توضیح داد: امکان صحبت با تمامی سینماداران را نداشتیم به همین سبب به سراغ مسئولان صنوف رفتیم تا در صورت همکاری طرح را اجرایی کنیم. دوستان شورای صنفی با رایگان بودن کامل طرح موافق نیستند و می‌خواهند که نیم‌بها باشد و ما از آنجا که هدفمان این است که برای سینما آورده‌ای داشته باشیم پیشنهاد انها را پذیرفتیم.بنابراین روز جمعه مصادف با روز ملی سینما به خاطر حمایت از سینمای ملی بلیت سینماها نیم بهاء خواهد شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.