روز ملی فوتبال وارد تقویم انگلیسی‌ها شد

۲۷م دیماه ،

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد این اتحادیه به پاس احترام و قدردانی از سر بابی رابسون سرمربی فقید تیم ملی انگلیس، قصد دارد روز ۱۰ آگوست که تیم بابی رابسون به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا صعود کرد را روز ملی فوتبال بنامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه فوتبال انگلیس که سرگرم تدارک جشن ۱۵۰ سالگی خود است اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد روز ۱۰ آگوست را که تیم فوتبال انگلیس با هدایت سر بابی رابسون به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ صعود کرد را روز ملی فوتبال نام گذاری کند.

بابی رابسون از شخصیت‌های بزرگ فوتبال انگلیس در سال ۲۰۰۹ در سن ۷۶ سالگی به سبب سرطان درگذشت. همسر بابی رابسون که بعد از فوت او ریاست سازمان خیریه رابسون را بر عهده دارد دربارهٔ این تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: از تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس واقعا شگفت زده شدم. از زمانی که رابسون در سال ۲۰۰۸ سازمان خیریه مبارزه با سرطان را تاسیس کرده است، اتحادیه فوتبال انگلیس همیشه به من و فرزندانم لطف داشته است. بابی با فوتبال بزرگ شده بود و هیچوقت حس کودکانه خود را به بازی فوتبال از دست نداد و هیچ وقت به اتفاقات حاشیه‌ای در فوتبال توجهی نداشت.

بابی رابسون در تیم‌هایی نظیر ایپسویچ، آیندهوون، پورتو و بارسلونا به مقام‌های قهرمانی رسید و نیوکاسل را دو سال پیاپی به لیگ قهرمانان رساند اما اتفاقی که سبب شد رابسون در خاطره‌ها بماند، صعود انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.