روسای مجلس ایران و لبنان بر لزوم گسترش روابط دو کشور تاکید کردند

۰۳م آذر ،

Rouhollah Vahdati - LARIJANI-3.jpg

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس لبنان در یک نشست خبری مشترک بر گسترش روابط تهران و بیروت تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی با محمد نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و دربارهٔ مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد و سپس با حضور در یک نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود گفت: در دیدار با برادر عزیزم جناب نبیه بری دربارهٔ مسائل مختلف منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین مباحث منطقه‌ای است”، افزود: پیروزی مردم بر رژیم صهیونیستی افتخاری برای همه مسلمانان بود و البته ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه راه را برای مقاومت گشود به طوری که در جنگ ۲۲ روزه نیز فلسطینی‌ها در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت کردند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه “ایران به حمایت از مقاومت در منطقه افتخار می‌کند”، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال ماجراجویی در منطقه است که ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

لاریجانی با انتقاد از مواضع بعضی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، تصریح کرد: حرف‌های درست و ژست سیاسی مشکل مردم فلسطین را حل نمی‌کند. مردم فلسطین علاقه‌مند می باشند کشورهای اسلامی به آنها کمک واقعی کنند.

وی اضافه کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در کنار مردم فلسطین و لبنان هستیم و در جبهه مقاومت از همه کشورهایی که در این جبهه باشند حمایت خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در دیداری که با آقای نبیه بری داشتم دربارهٔ مباحث منطقه‌ای گفت‌وگو کردم که این مباحث حول و حوش راهکارهایی برای ثبات بیشتر در منطقه بود. چراکه متأسفانه در دهه اخیر عده‌ای در منطقه سنگ می‌اندازند تا مشکل درست کنند آن وقت است که عقلا باید جمع شوند تا مشکل را حل کنند.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و حرکت‌هایی که شاهد آن هستیم ما رویه منطقه را در مسیر بیداری اسلامی مثبت ارزیابی می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، محمد نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این نشست خبری با تشکر از لاریجانی و هیئت پارلمانی به سبب قبول دعوت برای سفر به این کشور گفت: دولت ایران و رییس مجلس شورای اسلامی ایران در هر جایگاهی و هر شرایطی از ملت و دولت لبنان حمایت کرده‌اند و جا دارد که از مواضع دولت ایران در حمایت از لبنان تشکر کنم.

وی با تأکید بر افزایش ارتباط ایران و لبنان، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و لبنان در جهت گسترش روابط باشد.

شرکت در ضیافت شام محمد نبیه بری رئیس مجلس لبنان، برنامه بعدی لاریجانی در سفر خود به لبنان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.