روسای پژوهشگاهها و دانشگاهها با آرمانهای امام راحل تجدید پیمان کردند

۳۰م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) گفت : امام خمینی (ره) با دمیدن روحیه انقلابی در وجود ما نه تنها به ما بلکه به همه امت اسلامی زندگی دوباره ای بخشیدند چرا که مهمترین ارزش انسان به تفکر و اندیشه است و اندیشه امام نیز به ما هویتی تازه بخشید.

وی اظهار داشت: امام خمینی پدر معنوی همه امت اسلامی در جامعه معاصر بود و ما از اینکه ایران را در دنیا به اسم ایشان می شناسند به خودمان می بالیم و افتخار می کنیم.

محمد مهدی نژاد افزود: فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی در بالاترین جایگاه اسناد بالادستی علم و فناوری کشور قرار دارد و رهنمودهای ایشان مبنی بر تلاش علمی و تکیه بر جوانان برای غلبه بر وابستگی به غرب و شرق بر طلیعه برنامه های علمی کشور می درخشد.

رئیس ستاد ملی هفته ملی پژوهش و فناوری با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص اینکه ” دانشگاه مبدا تحولات است ” و دانشگاه کارخانه آدم سازی است ” گفت : ایشان به همه مسئولین کشور این پیام را دادند که توسعه علم و فناوری را از برنامه های اصلی کشور بدانند که بحمدالله همین گونه نیز است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر نقش و جایگاه علم و فناوری در کشور تاکید می کنند و دستاوردهای امروز جامعه دانشگاهی کشور از جمله مقام اول تولید علم در منطقه مدیون راهنمایی های ایشان است .

هفته ملی پژوهش و فناوری از ۲۵ تا ۳۰ آذر در سراسر کشور برگزار شد .
 
 


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.