روستاها باید مقصد نخست کتابخانه‌های سیار باشند

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره‌گیری از کتابخانه‌های سیار باید از روستاها آغاز و به تمام نقاط شهرستان کاشان گسترده شود.

علی‌اکبر مرتضایی، امروز (چهارشنبه- ۶ اسفند) در سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، اظهار کرد: روستا محل توسعه و کارآفرینی است که به علت دوری فاصله با شهرها، لازم است ایجاد کتابخانه در روستاها در دستور کار قرار گیرد و کتابخانه‌های سیاری که ایجاد می‌شود، مقصد نخست آن‌ها روستاهای شهرستان باشد.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین روستاییان باید ابتدا نیازسنجی‌هایی انجام شده و کتاب‌های مورد نیاز جوانان و نوجوانان به آنان هدیه شود تا پیش زمینه‌ای برای جذب آن‌ها به کتابخوانی باشد.

به گزارش ممتازنیوز، رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، تأکید کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کاهش معضلات اجتماعی و بزه‌کاری نقش مؤثری دارد، زیرا می‌توان با اقدام مؤثر و مفید زمینه‌ای را فراهم کرد که جوانان بتوانند اوقات فراغت و زمان‌های طلایی خود را به کسب علم و مهارت‌های لازم اختصاص دهند.

مرتضایی گفت: عید نوروز امسال نیز کشور با شرایط کرونایی مواجه است و بر اساس ضرورت، محدودیت‌هایی برای کاهش تردد اعمال می‌شود که ایجاد کتابخانه‌های سیار در سطح شهرستان می‌تواند برای افرادی که در منزل مانده‌اند فرصتی را ایجاد کند تا به مطالعه کتاب‌های خوب بپردازند.

فرماندار کاشان تصریح کرد: کتابداری، یکی از مشاغل تخصصی فرهنگی است و نوع ارتباط کتابدار با مراجعان کتابخانه و معرفی کتاب‌های مفید می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد و ضرورت دارد که از شهروندان فعال در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقدیر شود.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان نیز گفت: هم‌زمان با میلاد حضرت علی(ع)، طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود.

زینب سادات واسعی، افزود: علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی در روزهای ششم و هفتم اسفندماه، عدد ۱ را به شماره  ۵۰۰۰۲۹۲۹  ارسال کنند. پس از پایان این مهلت کد تخفیف معتبر برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی تا پایان سال ۹۹ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هر عضو با ثبت‌نام در یک کتابخانه امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور را خواهد داشت. همچنین عضویت خانوادگی در کتابخانه‌های عمومی در سایر روزهای سال نیز با پلکان کاهش در هزینه عضویت مواجه است که خانواده‌های بیشتر از ۳ نفر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.