روستاییان محصولات لبنی را به کارخانه های فرآورده های لبنی تحویل دهند

۰۸م آذر ،

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روستاییان محصولات لبنی را به کارخانه های فرآورده های لبنی تحویل دهند.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر محمود نبوی با اشاره به سوء برداشت بعضی از رسانه از صحبت های رییس جمهور که در خصوص اشتغال روستاییان عنوان کرده بودند که روستاییان می توانند محصولات صنعتی و صنایع دستی خود را مستقیما در بازار به فروش برسانند، گفت: بعضی از رسانه ها در این زمینه دچار سوء برداشت شده و تصور کردند که محصولات لبنی نیز شامل این محصولات می گردد.

وی با تأکید بر این که استفاده از محصولات لبنی بدون پاستوریزاسیون منجر به تب مالت می گردد و حذف این بیماری در دام های کشور کار بسیار سختی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانه های متعدد محصولات لبنی پاستوریزه در کشور فعالیت می کنند و ملزم به تحویل شیر و محصولات لبنی پاستوریزه به مردم می باشند.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر تصریح کرد: این امر سبب شد که در سالها ۶۵ و ۶۶ که میزان ابتلا به بیماری تب مالت در کشور که ۹۰ تا ۱۰۰ هزار مورد گزارش شده بود به ۱۰ هزار مورد کاهش پیدا کند.

دکتر نبوی خاطرنشان کرد: محصولات لبنی باید مانند قبل به کارخانه های محصولات لبنی تحویل داده شوند تا فرآیند پاستوریزاسیون روی آن انجام شود با این کار می توان از ابتلا به بیماری تب مالت جلوگیری کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.